حجت الاسلام خاموشی گفت: ما باید تلاش کنیم پرچم اربعین پررونق‌تر از هر سال بالا نگه داشته شود و موکب‌های مشترک و اخوت اسلامی در اربعین بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در مراسم دومین همایش قدم‌های آسمانی که در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد، گفت: نظام تشریع در عالم امکان مبتنی بر نظام تکوین است.

وی افزود: هرکس بر خلاف نظام تکوین الهی در دنیا حرکت کند او ظالم و طاغوت است، امام حسین (ع) بر اساس نظام تکوین الهی عمل کردند و می‌فرماید ما بر حق هستیم و بر آن صبر می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه حق و حقیقت برگرفته از رضایت الهی است، عنوان کرد: تابلوی تمام نمای رضایتمندی حق در کربلا و در جبهه امام حسین (ع) قرار دارد. هر کس نتواند خود را به این تابلو نزدیک کند به هر میزان که از این تابلو دور باشد در جبهه مقابل که ناحق است قرار می‌گیرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ادامه داد: خاندان اهل بیت (ع) در دوران اسارت هم بر اساس اثبات حق و حقانیت الهی صحبت می‌کردند. وی بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دشمن اگر یکی بزند ده تا می‌خورد، امروز این امر برای دشمن ملموس شده است. انقلاب اسلامی تابلوی ایثار و شهادت را که برگرفته از درس‌های کربلا است بالا نگه داشته تا پیروز شده است، امروز هم انقلاب در اربعین این تابلو را بالا نگه می‌دارد. دشمن هرچه تلاش می‌کند که آن را کمرنگ کند، اما علاقه مردم به اربعین بیشتر می‌شود و تلاش دشمن بی‌نتیجه می‌ماند. باید ما تلاش کنیم پرچم اربعین پررونق‌تر از هر سال بالا نگه داشته شود.

خاموشی با بیان اینکه در اربعین باید دنبال زیارت غریب برویم، گفت: هر سال بر رونق اربعین افزوده می‌شود و این وحدت عالم اسلام تحت سایه امام حسین (ع) در همه جای دنیا گسترش پیدا می‌کند. باید بر خلوص موکب داران خسته نباشید گفت که همه در مسیر امام حسین (ع) غیر از رضایت الهی فکر دیگری ندارند. زبان ما در وصف مجاهدت موکب داران در ایران و عراق قاصر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اوقاف هم بر اساس نیات واقفین در بقاع داخل ایران و عراق همچون سامرا، کاظمین، نجف و کربلا فعالیت دارد. موکب‌های مشترک و اخوت اسلامی بین شیعیان بسیار مؤثر است که باید ادامه پیدا کند، ما امتی قدرتمند هستیم که باید در این جغرافیای سخت به مسیر خود ادامه بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ موکب در مرز‌ها و مسیر‌ها برپا خواهد شد و به زوار سیدالشهدا (ع) خدمت ارائه می‌دهند، از دهم ماه صفر زائران سفر خود را شروع می‌کنند برنامه بدرقه کاروان‌ها موضوع مهمی است که در شهر‌ها برای آن فضاسازی لازم صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار