نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور، بر لزوم تبیین فرهنگ، اهداف و رفتار رضوی در امامزادگان مسیر حرم امام رضا(ع) تاکید کرد

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام علی محمدی، در همایش میقات الرضا(ع) که در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فرهنگ رضوی به همراه اهداف، رفتار و کردار، سیاست و عبادت رضوی در بین مردم تبیین و نهادینه شود.

وی از برکت وجود امام رضا (ع) در کشورمان به عنوان یکی از نعمت های بی بدیل یاد کرد که خداوند به ملت ایران عطا کرده و افزود: وجود بارگاه امام رضا(ع) مامن استواری و نورانیت برای مردم کشور ما شده تا پناهگاهمان شود و از وجود ایشان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه وجود تعداد قابل توجهی از فرزندان ائمه در کشور ما نیز از افتخارات ملت ایران است، اظهار داشت: باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم و به نحوه زندگی و فرمایشات آنها توجه کنیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام محمدی، به فلسفه وجودی میقات الرضا اشاره کرد و افزود : اهمیت میقات الرضا در این است که کسانی که به حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند با آمادگی و شرایط کامل به معارف الهی آشنا شوند و به حرم مشرف شوند.

وی از مسئولان خواست تا زمینه آشنایی هر چه بیشتر زائرین و مسافرین را در امامزادگان مسیر حرم امام رضا (ع) که به نام میقات الرضا مطرح است، فراهم آورند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.