رئیس کل بیمه مرکزی گفت: رتبه جهانی ما از ۶۶ درصد به ۵۹ درصد ارتقاء یافته است و رتبه منطقه‌ای ما کماکان در رده ۴ است.

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری گفت: در سال ۱۳۹۹ ضریب نفود بیمه ۲.۱۲ بود و در سال ۱۴۰۲ به ۲.۱۴ رسید؛ رتبه جهانی ما از ۶۶ درصد به ۵۹ درصد ارتقاء یافته است و رتبه منطقه‌ای ما کماکان در رده ۴ است. حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۷۹ هزار میلیارد تومان بود که ۵۹ درصد رشد داشته است. همچنین حق بیمه تولیدی رشته زندگی به ۳۹ همت رسید که با رشد ۵۸.۳ درصدی رشد همراه شده است اما کماکان درصد بیمه زندگی در پرتفوی همان ۴ درصد است و میزان خسارت پرداختی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۲ همت بوده که ۶۱ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته داشتیم از جمله صندوق حوادث طبیعی ساختمان هرچند سقف آن همچنان جای کار دارد. یکی دیگر از اقدامات ما تسری بیمه شخص ثالث در حوزه ریلی قطار شهری و بین شهری بود که اکنون شرکت‌ها بیمه شخص ثالث را به شرکت‌ها می‌فروشند.

استادهاشمی افزود: در بیمه مرکزی قصد داریم جهش دهنده و سرعت دهنده اقدامات فناورانه باشیم. یکی دیگر از اقدامات ما صدور ویزای الکترونیک و بحث بیمه بود که چالش‌هایی داشت، اما اکنون با صدور ویزای الکترونیک صدور بیمه را هم در مرز‌ها داریم. 

او گفت: در سال گذشته آیین‌نامه‌های متخلفی را داشتیم که آیین‌نامه بیمه عمر و زندگی از جمله آنهاست که مصوبه آن در روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد. آیین‌نامه تعارض منافع در صنعت بیمه اقدام دیگری بود که نهایی شده و باید اقدامات آن انجام شود. همچنین در سال ۹۹ کل تعداد محصولات نوین ۱۰ تا بود و در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۲۱ محصول جدید رسید و در سه ماه اول امسال ۱۵ محصول جدید را وارد بازار کردیم.

در حال تکمیل...

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

برچسب ها: بیمه مرکزی ، شخص ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار