افزایش تسهیلات ساخت برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن که از شیوه معماری ایرانی-اسلامی استفاده می‌کنند نقش موثری در بهبود وضعیت تولید خواهد داشت.

با توجه به تأکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر تسریع  اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، استفاده از فناوری های نوین در ساخت پروژه‌ها در  دستور کار قرار گرفته است.

همچنین بازگشت به معماری ایرانی- اسلامی یکی از مهم ترین نکاتی است که  تمامی دستگاه ها به اجرای آن تاکید دارند این در حالیست  که شهرک سازی و بازگشت به معماری اصیل ایرانی و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناوری های نوین، باعث شده که مدت زمان ساخت مسکن کاهش یابد.

پیش از این هم محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفته بود: استفاده از فناوری های نوین در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین نوسازی بافت های فرسوده، اثر مثبتی در بهبود و رونق تولید و نوسازی واحدهای مسکونی خواهد داشت.

وی افزود: در همین راستا برای پروژه‌هایی که در ساخت مسکن از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند تسهیلات بیشتر را در نظر گرفته ایم.

در همین زمینه عباس حسینی مدیرعامل مسکن با بیان اینکه نرخ تسهیلات ساخت مسکن برای پروژه های نهضت ملی مسکن که از فناوری‌های نوین استفاده کنند افزایش   ۳۰ درصدی می یابد گفت: تولید در حوزه مسکن به دلیل وجود نیروی کار ماهر، مهندسان متخصص، زمین و ...، ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیاری برای کاهش نرخ بیکاری و تورم و بهبود شاخص های اقتصادی و رشد ‌و توسعه اقتصادی کشور دارد.

حسینی  با تاکید بر رعایت اصول معماری اصیل ایرانی-اسلامی در ساخت و سازها  گفت: انبوه سازانی که از الگوی اصیل معماری ایرانی-اسلامی در ساخت و ساز استفاده کنند؛ ۲۰ درصد بیش از سایر سازندگان از تسهیلات بانک مسکن بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند تکمیل پروژه های مسکونی و تحویل به موقع به متقاضیان، اظهار کرد: انبوه سازانی که از فناوری های نوین و صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز استفاده کنند و واحدهای مسکونی را در حداقل زمان به صاحبان آنها تحویل دهند؛ از خدمات ویژه و حمایتی بانک مسکن برخوردار می شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار