رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: یادواره طاهره حدادنژاد، تنها شهیده رسانه کشور شهریور ماه در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه گفت: شهید شاخص بسیج رسانه در سال ١۴٠٣ به نام نخستین و تنها شهیده رسانه کشور بانو «طاهره حدادنژاد» مزین شده است.

او افزود: این شهیده گیلانی یکی از بانوان شهید دوران دفاع مقدس منتسب به جامعه رسانه‌ای کشور بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: یادواره شهیده حدادنژاد با حضور مهمانان ملی ماه آینده (شهریور ۱۴۰۳) در این استان برگزار می‌شود.

«طاهره حدادنژاد» ۴ فروردین ۱۳۳۸ در شهرستان بندر انزلی به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران دبیرستان در این شهرستان و اخذ دیپلم جهت گذراندن دوره کامپیوتر عازم تهران شد و بعد از گذراندن دوره آموزش توسط یکی از مربیان آموزشگاه وارد صداوسیما و در بخش سیستم این سازمان مشغول به کار شد.

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان

بر اساس روایت‌ها این بانوی گیلانی در ماه هفتم بارداری فرزند دومش همراه همسرش در میدان محسنی تهران طی بمباران هوایی با اصابت خمپاره و در سن ۲۹ سالگی به همراه همسرش به شهادت نائل آمد. 

مزار تنها شهیده بندر انزلی در مزار شهدای این شهرستان قرار دارد و اکنون میدان محسنی تهران را به خاطر شهادت این بانوی مهربان «میدان مادر» نامیده‌اند و مجسمه «نرگس عاشقان» (تندیس مادری که باردار است) به یاد او ساخته و در سال ۱۳۷۳ در آن مکان نصب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.