اداره کل هواشناسی گیلان هشدار سطح زرد کشاورزی مبنی بر بارندگی رگباری و رعد و برق برای امروز و فردا در این استان صادر کرد.

اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه است؛ بنابراین در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق (موقتی شدید) پیش بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، طی امروز (یکشنبه ۲۱ مرداد ماه) تا فردا شرایط برای بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، رعد و برق، وزش باد (گاهی شدید) و مه آلودگی در برخی مناطق و بارش تگرگ در مناطق مستعد فراهم است.

همچنین به تدریج از سه شنبه ۲۳ مرداد ماه تا اواخر هفته نیز به سبب تقویت جریانات همرفتی در منطقه در بعضی ساعات شرایط برای رگبار و رعد و برق موقتی شدید مهیا است.

در این مدت احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی اداره کل هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد؛ با توجه به پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و موقتی شدید طی این هفته و به دلیل برداشت برنج در استان توصیه می‌شود شالیکاران شلتوک‌های درو شده را سریعا به مکان‌های سرپوشیده انتقال دهند و از هوادهی شلتوک‌ها در فضای آزاد خودداری کند و آنها را برای خشک کردن به کارخانجات تحویل دهند. 

در ضمن به کارخانجات شالیکوبی هم یادآوری می‌شود شلتوک‌های دریافت شده از کشاورزان را به مکان مسقف انتقال دهند.

به کشاورزان گیلانی همچنین توصیه شده است؛ در هنگام وقوع رعد و برق و صاعقه نکات ایمنی را رعایت کرده و به مکان امن پناه ببرند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پراکنده بودن بارش‌ها در مناطق مساعد، انجام عملیات برداشت برنج و جمع آوری محصول با رعایت مسایل فوق می‌تواند انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.