مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: شرایط رودخانه و جانمایی بد ایستگاه‌ها دو دلیل مهم برای استقبال نکردن احتمالی از فاز یک مونوریل است.

محمدرضا انگشت‌باف اظهار کرد: اینکه مونوریل یک سامانه حمل‌ونقل ریلی هست یا خیر، باید گفت بله چنین چیزی هست، بسیاری از کشور‌ها از آن استفاده می‌کنند، اینکه مترو بهتر است یا مونوریل باید گفت بیان این حرف از اساس نادرست است، هریک مزایا و معایبی دارد و بر اساس مطالعات و کارشناسی دقیق باید گفت که در شرایط کنونی کدامیک بیشتر به صلاح شهر قم است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مونوریل قم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: حدود ۴،۰۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و اینها تصمیم‌گیری را کمی دشوار می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه سازمان قطار شهری در تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه‌ها بر حسب تصمیم‌های بالادستی رفتار می‌کند، خاطرنشان کرد: سازمان قطار شهری براساس مصوبه شورای ترافیک در سال ۱۴۰۲ مشاوری استخدام کرد تا شبکه حمل‌ونقل ریلی قم را امکان‌سنجی مجدد کند.

انگشت‌باف ادامه داد: اینکه مونوریل همزمان نیاز است یا خیر و اینکه تمام شبکه با حمل‌ونقل همگانی تطبیق دارد تا دو ماه دیگر براساس خروجی کار مطالعاتی و امکان‌سنجی مشاور در اختیار سازمان قطار شهری قرار می‌گیرد؛ این نتایج مشخص می‌کند خط دو مترو یا مونوریل کدامیک باید اجرایی شود یا اگر ممکن است هردو انجام گیرد.

وی گفت: اگر مونوریل در فاز نخست از پارک سوار شمالی تا میدان مطهری و مصلی اجرا شود، حدود ۵،۰۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، اما به دلیل اینکه در رودخانه قرار دارد و ایستگاه‌ها به خوبی جانمایی نشده است، مسافری ندارد و دردی از ترافیک قم دوا نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار