معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: رویکرد حمایتی از واحد‌های تولیدی در منطقه در دولت سیزدهم باعث راه‌اندازی ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید در قطب اقتصادی استان قم شده‌است.

سیدعلی‌اکبر غلامیان با اشاره به اینکه منطقه اقتصادی سلفچگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ویژه اقتصادی در کشور محسوب می‌شود که در چهارراه جاده‌های ترانزیتی، جاده ابریشم، مجاورت با راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های شمال، جنوب، شرق و غرب قرارگرفته است، گفت: این منطقه اقتصادی برای برقراری ارتباط با کشور‌های اروپایی، آسیای میانه و حوزه خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا موقعیت ممتاز و منحصر فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: بر اساس آخرین پالایش انجام شده در پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۴ واحد تولیدی، خدماتی و تجاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حضور دارند که از این تعداد ۱۶۰ واحد در بخش تولید، ۴۴ واحد در بخش خدمات و تجارت مشغول فعالیت هستند.

غلامیان با بیان اینکه در طول سه سال اخیر بیش از ۶۰ واحد تولیدی جدید در این منطقه اقتصادی راه اندازی شده‌است، گفت: طی سه سال اخیر با تلاش‌های صورت گرفته آمار ایجاد اشتغال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان رشد چشمگیری داشته که براساس آخرین بررسی‌های انجام شده تا پایان ۱۴۰۲ بالغ بر سه هزار و ۶۷۰ نفر در این منطقه مشغول به کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تشریح کرد: آمار اشتغال این منطقه اقتصادی در پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۲ هزار نفر بوده که وقتی با آمار به دست آمده در پایان سال ۱۴۰۲ مقایسه می‌کنیم بیش از یک هزار و ۶۰۰ نیروی جدید در این منطقه مشغول به فعالیت شده‌اند.

غلامیان در ادامه با اشاره به آمار صدور پروانه‌های تأسیس، توسعه، صنفی و سایر موارد در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ در بخش صنایع ۲۹ مجوز تأسیس جدید، هفت مجوز توسعه، ۱۷ پروانه بهره‌برداری جدید، ۷۳ پروانه بهره‌برداری اصلاحی یا تمدیدی و ۱۶ جواز فعالیت صنفی در این منطقه اقتصادی صادر شده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز اتفاقات خوبی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این منطقه اقتصادی رقم خورده است، تأکید کرد: براساس آخرین آماری که از سال ۱۳۹۹ داریم؛ در این سال حدود ۴۴۷ میلیارد تومان سرمایه داخلی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

غلامیان در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی مستقر در این منطقه اقتصادی پرداخت شده بود، ابراز کرد: این آمار در سه سال گذشته افزایش خوبی داشته و باعث شده بسیاری از واحد‌های راکد در این منطقه با اخذ تسهیلات مجدد به چرخه تولید بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و سه میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این منطقه جذب شده است.

غلامیان گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۳ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تولیدکنندگان تحت حمایت مدیریت استان قم هستند، عنوان کرد: استاندار قم از ابتدای حضور در استان پایه و اساس را بر این مورد گذاشته‌اند که مشکلات تولیدکنندگان در استان حل شود، ما معتقدیم سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بازوی توانمند دولت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی تحت حمایت مدیریت استان هستند و ما در معاونت اقتصادی درب اتاقمان به روی افراد باز است و آماده تعامل بیشتر با آنها هستیم تا مشکلات آنها را در راستای افزایش تولید و کمک به اقتصاد کشور حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار