رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۲۰ تخت آی پی دی در راستای گردشگری سلامت در استان فعال است.

 دکتر مهدی مصری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگاران،گفت:گفت: در حال حاضر ۲۰ تخت آی پی دی در راستای گردشگری سلامت در این استان فعال است و تا پایان سال ۱۰۰ تخت نیز در بیمارستان‌های شهدا، امیرالمومنین و خیران سلامت ایجاد خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته اولین نشست گردشگری سلامت با عنوان «سفر، زیارت و سلامت» برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر دبیرخانه بین‌المللی سلامت در قم انتخاب شد.

مصری اضافه کرد: گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی در شهر‌هایی شامل قم، مشهد، شیراز و شهر‌های زیارتی عراق فعال است که شهر‌های مکه و مدینه نیز اضافه خواهد شد تا تعاملات بین‌المللی در منطقه و جهان اسلام افزایش یابد.

وی با بیان این‌که ظرفیت توسعه امکانات بهداشتی در قم بالاست ولی تعریف نشده، گفت: بر اساس برنامه توسعه هفتم گردشگری سلامت باید سالیانه ۶ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی داشته باشد که قم باید بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برای درآمدزایی سالانه یک میلیارد دلاری هدف‌گذاری کند.

به گفته مصری، احداث مگا بیمارستان یک‌هزار تختخوابی جزو برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی است تا گامی در راستای توسعه گردشگری سلامت برداشته شود.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن هفته خبرنگار، گفت: خبرنگاران با انتشار واقعیت مجاهدت می‌کنند و در مسیر حقیقت قدم برمی‌دارند تا وجدان انسان‌ها را بیدار کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار