همایش علمی در خصوص شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه ننگرهار برگزار شد.

همایش علمی در خصوص زندگی و شخصیت اسماعیل هنیه رهبر پیشین سیاسی جنبش حماس و همچنان تاریخچه این جنبش در دانشگاه ننگرهار برگزار شد.

قاضی خالد صداقت معاون دانشگاه ننگرهار درباره همایش یادشده گفت: این همایش علمی که صدها تن از استادان و دانشجویان دانشگاه ننگرهار در آن اشتراک کرده بودند برای اتحاف دعا و ادای احترام به روح شهید اسماعیل هنیه و همچنان زندگی و مبارزات این قهرمان جهان اسلام برگزار شد و سخنرانان مقالات علمی دارای معلومات ارزشمندشان را برای اشتراک کنندگان ارایه کردند.

وی افزود: اسلام یگانه دین است که خلاء رهبری در آن حس نمی شود و شهادت هنیه هیچ تاثیری بر مبارزه مسلمانان علیه رژیم غاصب اسرائیل نخواهد گذاشت.

مولوی شریف رحمانی استاد دانشکده شرعیات دانشگاه ننگرهار و از سخنرانان این همایش گفت: اسماعیل هنیه بر سر سرمایه اندوزی، خیانت، فساد و عوامل دیگر کشته نشد بلکه خود را در راه دین مبین اسلام و اعلای کلمة الله قربان نمود.

وۍ گفت: شهادت اسماعیل هنیه نشان دهنده این است که زمان سرنگونی امریکا و اسرائیل فرا رسیده است.

مولوی شریف افزود: اکنون بیشتر کشورهای اسلامی باهم متحد شده اند و خون شهید هنیه به زودی نتایج مثبت را به جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد.

مولوی همایون حامد مسئول کمیته فرهنگی دانشگاه ننگرهار نیز گفت: مسلمانان باهم برادر هستند و هر مسلمانی که در هر گوشه دنیا با مشکلات روبه رو می گردد، کمک به آنان وظیفه ایمانی هر مسلمان دیگر است.

همایش علمی پیرامون زندگی و شخصیت شهید اسماعیل هنیه در حالی در دانشگاه ننگرهار برگزار شد که هفته قبل نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت مراسم فاتحه خوانی و ادای احترام به روح شهید اسماعیل هنیه را برگزار کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.