رئیس ستاد ارتش پاکستان از طالبان خواست به خاطر حمایت از تحریک طالبان پاکستانی علیه اسلام‌آباد قرار نگیرد.

جنرال عاصم منیر افغانستان را دوست دیرینه پاکستان خواند و گفت کشورش برای بیش از چهل سال از میلیون‌ها افغان میزبانی کرده است.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در نشست ملی علمای این کشور با اشاره به تحریک طالبان پاکستانی گفت: «ما کسانی را که از شریعت و قانون اساسی پیروی نمی‌کنند، پاکستانی نمی‌دانیم».

جنرال عاصم منیر در این سخنرانی، تحریک طالبان پاکستانی را خوارج خطاب کرد و از طالبان افغانستان خواست که با حمایت از آن‌ها در برابر کشور دوست و همسایه خود قرار نگیرد.

این مقام ارتش پاکستان همچنان از فداکاری مردم ایالت خیبرپختونخواه در جنگ با تروریسم ستایش کرده  و گفت هر گروهی که بخواهد در پاکستان هرج و مرج ایجاد کند ارتش در برابر آن خواهد ایستاد.

جنرال عاصم از مردم خیبرپختونخوا خواست که تلاش کنند اعتراضات‌شان علیه ناامنی در این ایالت به خشونت نپیوندد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در این نشست از علما خواست به جای افراط‌گرایی و تبعیض، تساهل و وحدت را ترویج کنند. او اضافه کرد که علما باید اعتدال را در جامعه بازگردانند و با فساد مبارزه کنند.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در حالی از مقام‌های طالبان افغانستان خواست با تحریک طالبان پاکستانی همکاری نکنند که پیش از این دولت پاکستان بارها طالبان افغانستان را به حمایت و پناه دادن تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان متهم کرده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.