رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قانون پیش فروش مسکن با تکمیل خود نقش بسیار موثری بر تولید مسکن خواهد داشت.

کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  قانون پیش فروش مسکن به هیچ عنوان کامل نیست  و باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خریداران شده است، گفت: طبق این قانون نباید مشاور املاک برای پیش فروش مسکن ورود کند این در حالی است که سازندگان  کوچک خود نقش بسیار موثری در حوزه تولید مسکن دارد بنابراین باید حمایت های لازم در این بخش از سازندگان صورت گیرد‌.

او گفت: سازندگان کوچک نقش بسیار موثری در افزايش تولید مسکن دارند که باید حمایت شوند بنابراین باید در حوزه پیش فروش حتما قراردادهای با اعتبارهای معتبر منعقد شود و سازندگان هم همواره با افزایش قیمت در حوزه مصالح ساختمانی روبرو خواهند بود که همین امر قیمت ها را تغییر می دهد.

وی افزود: برای بهبود رونق بازار مسکن حتما باید قانون پیش فروش مسکن از سوی دولت تکمیل شود.

گودرزی اضافه‌کرد: در شرایط رکود اقتصادی، تا بازار بخواهد به بخش مسکن برای سرمایه گذاری اعتماد کند، زمان بر است و دست‌کم شاید یک سال دیگر برای خروج از رکود زمان نیاز باشد؛ این مساله هم به زیان مردم و هم مشاوران املاک است.

وی بیان‌ کرد: با این‌حال در موضوع اجاره بها نسبت به مردادماه پارسال جوی آرام تر بر بازار حاکم است و همچون چند سال پیش از هیاهو و جنجال در آن خبری نیست.

گودرزی، وضعیت رشد اجاره بها تا پایان امسال را ناشی از سیاست‌های دولت چهاردهم برشمرد.

وی گفت:‌ به‌طور قطع، موضوعی همچون تکمیل نهضت ملی مسکن می‌تواند با تاثیر مثبت بر بازار مسکن، کاهش قیمت‌ها و کاهش نرخ اجاره بها همراه باشد.

او تاکید کرد: بیش از هفت‌هزار واحد نیمه کار در پردیس از سوی شرکت عمران پردیس تکمیل شده  در این منطقه شاهد بودیم آپارتمان‌هایی که تا سه میلیارد تومان قیمت خورده بودند، پس از تکمیل این واحدها به ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان افت کردند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار