دادستان مرکز آذربایجان غربی برای تعیین علت فوت دختر بچه ارومیه‌ای و معرفی مقصران در پارک خیابان فردوسی ارومیه ضرب الاجل ۲۴ ساعته تعیین کرد.

 در پی صدور دستور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی صبح روز شنبه ۲۰ مرداد ماه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی مبنی بر بررسی علت حادثه برق گرفتگی منجر به فوت دختربچه ۹ ساله در پارک خیابان فردوسی ارومیه و برخورد با مقصرین، به همراه بازپرس پرونده، مسئولان نظارتی، مدیریت شهری، فرمانده کلانتری مربوطه، اداره برق و سایر مدیران دستگاه‌های متولی برای بررسی میدانی، در محل حادثه حضور یافت.

حسین مجیدی در این بازدید ضمن اخذ توضیحات متولیان امر و اظهارات خانواده متوفیه و اهالی محل، از کم و کیف حادثه اطلاع حاصل نمود و دستور داد ظرف ۲۴ ساعت میزان تقصیر عوامل حادثه صرفنظر از سمت و جایگاه آنها، توسط کارشناسان مجرب رسمی دادگستری استان مشخص و به دادستانی اعلام گردد.

بررسی قرارداد‌های پیمانکاری و تحویل به پیمانکار و اقدام پیمانکار در ایمن سازی سیستم روشنایی پارک از دستورات دادستان، بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین دستور داد اکیپی متشکل از نماینده دادستانی، بازرسی، شهرداری، اداره برق و کارشناسان رسمی ظرف یک هفته با بررسی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر که امکان بروز حادثه‌ای مشابه در آنها می‌رود تشکیل و با شناسایی این محل‌ها سریعاً این نقاط توسط متولیان امر اصلاح گردد.

وی به بحث اراذل و اوباش پارک مذکور که باعث ایجاد نارضایتی اهالی و سلب آسایش آنها شده بود نیز پرداخت و دستور داد تا کلانتری محل و پلیس ۱۱۰ تکالیف قانونی خود را در برخورد با این اراذل و اوباش انجام دهند و این افراد را برای برخورد قضایی به دادستانی معرفی کنند.

دادستان مرکز آذربایجان غربی از اصحاب رسانه استان و شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده معضلات و کاستی‌ها و ترک فعل متولیان امر، موضوع را به مراجع ذیصلاح منعکس نمایند تا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.