شهردار ارومیه گفت: به سادگی نمی توان از کنار حادثه برق‌گرفتگی گذشت، منتظر اعلام نظر کارشناسان هستیم و با مقصران حادثه برخورد می‌شود.

شهردار ارومیه در جلسه صحن علنی شورای اسلامی این شهر که روز گذشته برگزار شد با اشاره به حادثه برق‌گرفتگی دختربچه ارومیه‌ای در یکی از پارک‌ها، بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور دادستان عمومی و انقلاب ارومیه، بازرس کل و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه و پیمانکار برگزار شد و مقرر شد با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، هر نهاد و ارگان براساس کوتاهی و قصورات پاسخگو باشد. 

حسین مهدی‌زاده  ادامه داد: از سال ۹۵ تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهرداری ارومیه و شرکت توزیع نیروی برق استان منعقد شده و بر اساس آن شرکت مجوز استفاده پارک‌ها از شبکه برق را صادر کرده و طبق آن، ساماندهی و بررسی امنیت سیستم روشنایی پارک‌ها نیز برعهده این شرکت بوده همچنین ساماندهی پارک فردوس به پیمانکار سپرده شده بود که پیمانکار نیز در این زمینه مسئولیتی بر عهده دارد.

وی می گوید: همه این موضوعات باعث نمی‌شود شهرداری ارومیه از وظیفه خود شانه خالی کند چرا که با وجود برون‌سپاری پروژه‌ها، نظارت بر حسن انجام کار بر عهده شهرداری ارومیه بوده و در این میان شهرداری ارومیه خود را مسئول می‌داند.

شهردار ارومیه اظهار کرد: طبق اظهار نظر مادر متوفی، گویا این پارک محل تجمع معتادان بوده و چندین بار با کلانتری محل تماس گرفته شده همچنین به ۱۳۷ شهرداری نیز اطلاع داده شده بود و در این راستا گزارش‌های تماس این سامانه در یک سال گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت کوتاهی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مهدی زاده با ابراز اینکه حادثه پیش آمده بسیار دلخراش است، عنوان کرد: مباحث ایمنی در حوزه پارک‌ها و ایمنی در تردد و معابر شهری نیازمند بازنگری در ساختار‌ها است.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده، شهرداری ارومیه و شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در نظر دارد برق‌رسانی هوایی را جایگزین برق‌رسانی زمینی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.