اجرای دادرسی برخط یکی از افتخارات سند تحول قضایی

دادستان خوی گفت:  اجرای دادرسی برخط یکی از افتخارات سند تحول قضایی است.

یعقوب رشتبر دادستان خوی گفت:  با اجرای مفاد سند تحول قضایی سیاری از مشکلات قضایی مردم در کمترین زمان ممکن حل  میشود که  دادرسی برخط اینترنتی یکی از افتخارات همین سند تحول می‌باشد. 

وی افزود: در دادرسی برخط که در بعضی پرونده بصورت پایلود در استان و شهرستان خوی نیز اجرا میشود،   دیگر نیازی به حضور طرفین پرونده در دادگاه نیست. چون در بعضی مواقع  خواهان و یا خوانده شده بنابه به دلایلی (مریضی _ حضور در خارج از کشور)  که نمی‌توانند در دادگاه حضور یابند دادرسی بصورت الکترونیکی و اینترنتی برگزار شده و حکم صادر میشود.

او ادامه داد: که از مزیت‌های این برنامه اتلاف وقت کمتر و حفظ آبروی مردم می‌باشد و سعی و تلاش دستگاه قضایی این است که مردم با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن به حق خود برسید. 

وی به مسئله زندان و زندانی اشاره کرد و گفت: به همت انجمن حمایت از زندانیان، خیرین و مردم دارالمومنین خوی درسال گذشته در مراسم گلریزان مبلغ  ۱۰ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد کمک مالی نمودند تا آنها به آغوش خانواده‌های خود برگردند و بسیاری از مشکلات حل شود؛ که امیدواریم امسال مردم دارالمومنین خوی مبلغ زیادی را برای آزادی زندانیان کمک نمایند. 

وی افزود:  مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مراسم گلریزان امسال بود که به ستاد دیه تحویل داده شد تا بصورت وام بدون بهره و کمک بلا عوض به زندانیان مالی پرداخت شود. 

رشتبر تاکید کرد:  با اینکه مردم علاوه بر شهر در بخش‌ها و روستا‌ها نیز جشن گلریزان برگزار می‌کنند و پول‌های زیادی کمک می‌نمایند بخش بسیار مهم این کار که ما به آن افتخار می‌کنیم اعتماد مردم به دستگاه قضایی است  که مایه دلگرمی و تلاش هرچه بیشتر برای خدمت کردن به مردم مومن این شهرستان میشود. 

دادستان خوی به مبارزه با جرایم خشن اجتماعی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا و دادسرایی امنیت مردم را خط قرمز خود می‌داند و با هرکس که امنیت مردم را به خطر بیندازد مبارزه می‌کند. 

وی افزود:  خدا را شاکریم که در شهر ما متهم و اراضل و اوباش سطح یک ندارم فقط یک نفر متهم سطح ۲ داریم با اسم مستعار  پلنگ آذربایجان که در دوران مرخصی می‌خواست از کشور خارج شود در ارومیه دستگیر شده و به زندان بازگردانده شد. 

رشتبر به موضوع حیوان آزاری روز عید قربان اشاره کرد و گفت: با فعال کردن تیم اطلاعاتی فرد خطاکار که با حیوان آزاری احساسات مردم را جریحه دار کرده بود دستگیر وروانه زندان شد تا تصمیمی بازدارنده درباره وی اتخاذ شود. 

دادستان خوی در بخشی از سخنان خودبه حمایت دستگاه قضا از بخش تولید اشاره کردو گفت:  جهت حمایت از تولید،   هرماه از واحد‌های تولیدی استعلام می‌گیریم که در صورت بروزهرگونه مشکل،   با ورود به موقع قضایی مشکلات حل شده تا خللی در خط تولید واحد‌ها پیش نیاید. 

وی در ادامه به مسئله جوانی جمعیت نیز اشاره  کرد و گفت:  با توجه به اینکه جمعیت ما در ده سال آینده بسوی نامطلوب میرود دستگاه قضا با تمام توان با کسانی که بصورت زیرزمینی و داروخانه اقدام به فروش آمپول‌ها و قرص‌های سقط جنین می‌نمایند مبارزه کرده و با آنهایی که باعنوان سقط آفریده‌های خدا را به قتل می‌رسانند برخورد قانونی می‌کنیم  و از مردم استدعا داریم در صورت اطلاع از این مراکز دادستانی را مطلع نمایند. 

دادستان خوی در بخشی از سخنان خودبه مسئله اهدای عضو اشاره کرد وافزود:  براساس آمار رسمی هرساله در کشور ۳ هزار نفر براثر نقص عضو فوت می‌کند و در مقابل آن هرساله ۶. ال ۸  هزار نفر مرگ مغزی میشود واگر فرهنگ سازی شودو خانواده‌های فرد مرگ مغزی رضلایت به اهدای عضو دهند آن ۳ هزار نفر از مرگ حتمی نجات می‌یابند. 

 وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذاردادگاه صلح و سازش و خیرین در جلب رضایت اولیای دم برای آزادی محکومین به قصاص گفت:  به همت دادگاه صلح و سازش و خیرین در سال گذشته با عفو و رضایت صاحبان دم  ۸ نفر محکوم به قصاص آزد شده و به آغوش حانواده خود بازگشتند.

 وی همچنین اظهار داشت:  امسال ۴ نفر نیزاز زندانیان واجد شرایط مشمول عفو مقام معظم رهبری بمناسبت عید قربان و غدیر قرار گرفته  از زندان آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.