برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور ۲ کارشناس مسائل غرب آسیا به تحلیل انتخاب یحیی سنوار توسط جنبش مقاومت فلسطین پرداخت.

در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور رضا صدرالحسینی و حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا به تحلیل نامه سردار قاآنی به یحیی سنوار و انتخاب او به عنوان دبیرکل جنش حماس به جای شهید اسماعیل هنیه پرداخته شد.

صدرالحسینی در ابتدای این برنامه  ظهار کرد: درباره انتخاب یحیی سنوار لازم بود که فرمانده ارشد مقاومت سردار قاآنی درباره آن تبریک بگویند و این تبریک ارزش مهمی برای جبهه مقاومت دارد.

وی ادامه داد: یحیی سنوار از نوجوانی فعالیت‌های اجتماعی و جهادی داشته است و بیش از ۲۰ سال در زندان صهیونیست‌ها بوده و زبان عبری را یاد گرفته است. وی با مطالعه کتب مختلف توانسته تحلیل‌های درستی از صهیونیست‌ها داشته باشد. وی کتابی به نام خار و زندان را تالیف کرده و در زمان آزادی هم اعلام کرد که «از اقدامات خود نه لحظه‌ای پشیمان بودم و نه احساس ناراحتی داشته ام.»

وی افزود: یحیی سنوار در طول این ۱۰ ماه در منطقه غزه حاضر بوده و در این ایام هیچ خروجی از منطقه نداشته است و انتخاب ایشان پیام‌های قابل توجهی برای صهیونیست‌ها دارد.

کنعانی مقدم هم گفت: یحیی سنوار اکنون مسئولیت سیاسی شهید بزرگ، اسماعیل هنیه را بر عهده گرفته و این وحدت پیام سخت و زجر آوری برای صهیونیست‌ها دارد. اکنون یحیی سنوار با پیام‌هایی که عنوان کرده است نه فقط حماس بلکه مرکز فرماندهی بین میدان و دیپلماسی را برای همه جبهه مقاومت حاضر در میدان نبرد مورد توجه قرار داده است.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها عنوان کرده اند که ایشان را ترور می‌کنند و البته بار‌ها نیز این کار را کرده‌اند. اکنون کارشناسان احساس می‌کنند بحث مذاکره و مبادله اسرا دیگر کنار گذاشته شده است. سنوار به عنوان فرمانده میدان با روشی جدید مسائل را دنبال می‌کند و بلافاصله بعد از انتخاب سنوار دیدیم که نتانیاهو و صهیونیست‌ها گفتند که آماده مذاکره و تبادل اسرا هستند و این نشانه ترس آنهاست.

صدرالحسینی در ادامه گفت: ۷ روز از شهادت شهید هنیه گذشته و هیچ مطلبی که شاید انتقام ما تاخیر داشته باشد از زبان مسئولین میدان ما برون نیامده است. یک صدایی و وحدتی که برای مجازات صهیونیست‌ها وجود دارد در نامه سردار قاآنی به یحیی سنوار دیده شده است.

وی ادامه داد: مجازات ما تا سال‌ها هر زمانی که بخواهیم تعطیل شدنی نیست. هیچ گونه تحلیل در داخل و خارج نمی‌تواند در این تصمیم تاثیرگذار باشد، اما زمان و عمق و سطح و ابزاری که در این اتفاق و مجازات شکل می‌گیرد مشخص نیست و آن به وسیله مقامات ارشد ما تعیین می‌شود.

کنعانی مقدم گفت: بحث انتقامی که رهبری عنوان کردند در تمامی منطقه و در زمان‌های مختلف است. همانطور که سید حسن نصرالله گفتند که همه چیز در زمان خود و آرام و آرام انجام می‌شود و صهیونیست‌ها باید درگیر این مجازات شوند و ترس را احساس کنند.

وی ادامه داد: نکته آن است که جنگ کنونی جنگ ترکیبی است و تنها جنگ موشک‌ها نیست. ابزار‌های این جنگ متفاوت است و همه امکانات متناسب با تهدید‌ها به کار گرفته می‌شود و پاسخ حتما کوبنده است.

سید رضا صدرالحسینی درباره موضوع بازدارندگی کشورمان اظهار کرد: خیلی گفتند که بعد از این ترور بازدارنگی ما کاهش پیدا کرده این غلط است و نمی توان گفت که با یک ترور قدرت بازدارندگی یک کشور کاهش پیدا می کند. باید ببینیم در مقابل ما چه دشمنی حاضر است. مقابل ما گروهی تروریست و جنایتکار وحود دارد. ما با جریانی تروریستی طرف هستیم و باید روشن کنیم که بازدارندگی تعریفش موازنه قدرت بین کشور‌هاست نه یک کشور یا یک جریان تروریستی که نطفه اولیه این‌ها با ترور است.

کنعانی مقدم درباره شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: خیلی از کشور‌ها اقرار داشتند که شهید هنیه در مسائلی که درباره دفاع از فلسطین در سطح جهان بوده موفق بوده و دیداری که با رهبر انقلاب داشتند نشان دهنده همین موضوع بود.

کنعانی مقدم گفت: ترور روشی است که وقتی طرفی در استیصال قرار می‌گیرد آن را انجام می‌دهد و مهم آن است که ما اثر ترور را خثنی کنیم. این ها فکر  می‌کنند با ترور‌ها جبهه مقاومت با مشکل مواجه می‌شود. ما باید به دنبال آن باشیم که اثر تروریسم را در مسائل امنیتی و داخلی خود خنثی کنیم. اکنون آن‌ها فهمیده اند که هر کسی را بزنند اتفاقی که نمی افتد که هیچ این جبهه حتی قوی‌تر نیز می‌شود.

صدرالحسینی کارشناس جبهه مقاومت در ادامه گفت: شهید هنیه فرد کوچکی نبود. موضوع مهم ان است که در فرصتی کوتاه شخصی مانند سنوار انتخاب می‌شود و این‌هاست که خواب را از چشمان دشمنان می‌رباید. یحیی سنوار در طول ۱۰ ماه گذشته مستقیم در کنار فرمانده نظامی توانستند صحنه ماشین جنگی صهونیست‌ها را به گل بنشانند.

صدرالحسینی در انتها گفت: جواب را بالاتر از همه مقام معظم رهبری عنوان کردند. وقتی تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های خود از سرزمین های اشغالی لغو کردند و وقتی که سرمایه گذاری ها در این منطقه لغو شده و وقتی ترس عجیبی در نیرو‌های نظامی آن‌ها صورت گرفته این بزرگترین اقدام ماست و اگر لازم باشد این صبوری برای انتقام را تا جایی که باید ادامه می دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار