رئیس قرارگاه مرکزی اربعین به فعالیت ۳۵۰۰ موکب از سراسر کشور برای ایام اربعین اشاره کرد.

رئیس قرارگاه مرکزی اربعین با اشاره به هدایت ۳۵۰۰ موکب از سراسر کشور برای ایام اربعین از تخصیص شناسه حقوقی به ۱۶۰۰ موکب و معافیت مالیاتی آنها خبر داد.

مجید نامجو رئیس قرارگاه مرکزی اربعین و جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات جزو کمیته‌های ۱۷ گانه ستاد مرکز اربعین است و ساماندهی اسکان و تغذیه زائران را از طریق مواکب به عهده دارد.

وی افزود: ما تقریباً ۳۵۰۰ موکب که مردم در سراسر کشور ساماندهی کرده‌اند را هدایت کرده و خدمات‌رسانی این مواکب برای زائرین اربعین در مرز‌ها و در شهر‌های زیارتی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا را تسهیل می‌کنیم.

نامجو با اشاره به درخواست مواکب برای دریافت شناسه حقوقی اظهار داشت: با همکاری وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین سردار میراحمدی، همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توانستیم برای ۱۶۰۰ موکب شناسه حقوقی دریافت کنیم. این کار موجب می‌شود این مواکب به صورت رسمی فعالیت کرده و در بانک‌ها به اسم موکب خودشان حساب باز کنند و همچنین در فعالیت‌های خیریه خود معاف از مالیت باشند. ستاد توسعه و بازسازی عتبات به عنوان سازمان بالاسری مواکب پیگیری‌های لازم را انجام داده و به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند و این مواکب از این موضوع بهره خواهند برد.

۵۰۰ کامیون برای انتقال وسایل و اقلام مواکب از مرز عبور کرده‌اند

رئیس قرارگاه مرکزی اربعین همچنین بیان کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات برای عبور کامیون‌های مواکب از مرز عراق تصمیم‌گیری می‌کند. آخرین خبر‌ها حاکی از این است که قرار است حدود ۷۰۰۰ کامیون برای بردن وسایل و اقلام مواکب از مرز عبور کنند که تاکنون حدود ۵۰۰ موکب عبور کرده‌اند. بقیه مواکب هم در مسیر و یا در حال انجام مقدمات حرکت هستند. ان‌شاالله اینها هم قبل از رسیدن زائران به اوج سفر هم وارد عراق خواهند شد و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

نامجو همچنین گفت: از بین ۳۵۰۰ موکبی که ما سازمان‌دهی می‌کنیم حدود دو سوم در عراق و یک سوم در ایران خدمت می‌کنند و در مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه و خسروی و همچنین در مرز‌های غربی باشماق و تمرچین و در طول مسیر مستقر خواهند شد.

وی در پایان اظهار داشت: طبق پیگیری‌های برخط ما همه در حال انجام وظیفه هستند و امیدواریم که امسال هم زائران از خدمات این کمیته‌های ۱۷ گانه بهره‌مند و راضی باشند.

منبع: مهر

برچسب ها: موکب ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار