رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این دانشگاه اقدام به استقرار ۵۰۰ نیروی بهداشتی در مرز چذابه کرده است.

دکتر محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:  ای۵۰۰ نیروی بهداشتی شامل کارشناسان بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت عمومی و ماما هستند که به صورت شیفتی در مرز چذابه مستقر خواهند شد و به صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

نظارت دقیق بر بهداشت موکب‌ها و غربالگری زائران

وی با تاکید بر اهمیت سلامت زائران گفت: نظارت بهداشتی دقیق بر موکب‌ها، از جمله کلر سنجی آب آشامیدنی و نظارت بر طبخ و توزیع غذا، در دستور کار قرار دارد. همچنین، برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر، غربالگری زائران در مرز چذابه انجام می‌شود.

آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سیار

سرمست افزود: علاوه بر استقرار نیرو‌ها در مرز، بیمارستان‌های خوزستان، به ویژه بیمارستان‌های طریق القدس بستان و شهدای نفت دشت آزادگان، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز، خدمات درمانی رایگان به زائران ارائه دهند. همچنین، آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان درمانگاه‌های سیار در طول مسیر خدمت‌رسانی خواهند کرد.

توجه ویژه به شیوع سرخک در عراق

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیوع سرخک در عراق گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، به کودکان زیر ۱۵ سال که واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، این واکسن تزریق می‌شود.

زیرساخت‌های ثابت و موقت درمانی در مرز چذابه

وی با اشاره به زیرساخت‌های درمانی در مرز چذابه اظهار کرد: درمانگاه شهید هاشمی با امکانات کامل اورژانسی و داروخانه، به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران است. همچنین، سایر دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و سپاه نیز درمانگاه‌های موقت در مرز برپا خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.