با به روز رسانی و تغییر سیستم کنترل سطح ۴ حلقه چاه‌گازی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزون بر جلوگیری از قطعی و کاهش تولید، موجب شد تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال ناشی صرفه‌جویی در مصرف بودجه این شرکت حاصل شود.

سیستم کنترل سطح چاه‌های گازی مخزن ژوراسیک به دلیل قدیمی بودن و خرابی‌های مکرر موجب می‌شد در روند تولید برنامه‌ریزی شده این شرکت وقفه ایجاد شود به همین منظور جایگزینی سیستم کنترل سطح از نیوماتیک به الکترونیک در دستور کار اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت قرار گرفت.

کارشناسان و متخصصان واحد ابزار دقیق تعمیرات اساسی این اداره ضمن طراحی پنل کنترل سطح الکترونیک با توجه به شرایط فرآیندی در ابتدا به شبیه سازی، ارزیابی و بررسی نتایج حاصله پرداختند و پس از حصول اطمینان از صحت عملکرد به مونتاژ و نهایی سازی سیستم کنترل سطح جدید پرداختند.

 پس از صرف ۱۴۰۰ نفر ساعت، سیستم الکترونیک کنترل سطح چاه‌های گازی با موفقیت بر روی ۴ حلقه چاه گازی مخزن زوراسیک نصب شد و بدین ترتیب این اقدام ارزنده کارشناسان و متخصصان واحد ابزار دقیق تعمیرات‌اساسی اداره نگهداری و تعمیرات موجب شد تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در مصرف بودجه این شرکت بدلیل خودداری از برون سپاری صرفه جویی حاصل شود

برچسب ها: چاه نفت ، تولید نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.