رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: ۲ گروه صیاد متخلف دریاچه سد دز توسط محیط بانان منطقه شکار ممنوع دستگیر شدند.

مسعود نوری‌پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب شهرستان دزفول به منظور پیشگیری از تخلفات زیست محیطی طی پایش انجام شده در حوزه استحفاظی موفق به شناسایی و دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دریاچه سد دز شدند.

وی با بیان اینکه صید و ادوات تخلف صیادان متخلف ضبط شده است، افزود: متخلفان برای رسیدگی به جرائم صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تصریح کرد: طبق ماده ۱۰ قانون شکار و صید و مجازات‌های تعیین شده در قانون مذکور هرگونه عملیات صیادی در منابع آب‌های داخلی مشروط به اخذ پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در صورت نداشتن مجوز و پروانه صید، فعالیت به هر نحوه و شکل ممکن تا زمان اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی، ممنوع است.

وی افزود: اگرچه تنوع سبد غذایی خانوار و توجه به گرایش و علاقه‌مندی برخی از شهروندان به تغذیه از ماهی رودخانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است ولی با توجه به کاهش قابل توجه جمعیت گونه ماهیان بومی طی چند سال اخیر به دلایل مختلف، از کلیه دوستداران رودخانه دز و حافظان محیط زیست تقاضا می‌شود به منظور پیشگیری از خطر انقراض و حفظ این ذخایر ژنتیکی ارزشمند تا جای ممکن از صید و یا خرید گوشت ماهی رودخانه پرهیز و از گزینه‌های جایگزین از جمله ماهیان دریایی و یا پرورشی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.