دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: حدود یک هزار و دویست و چهل پایگاه امداد و نجات هلال احمر از مرزهای ورودی به زائران ایرانی و غیرایرانی خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

یعقوب سلیمانی به منظور بررسی از روند آماده سازی محل استقرار تیم های عملیاتی و پوشش امدادی هلال احمر خوزستان در آستانه ی برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین سید و سالار شهیدان از پایانه مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته با بخش های داخلی و بیرونی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود یک هزار و دویست و چهل پایگاه امداد و نجات هلال احمر از مرزهای ورودی به زائران ایرانی و غیر ایرانی خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه با مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و سایر مرزها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته، افزود: بیش از 23 هزار نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر به صورت مستقیم درگیر برنامه اربعین در سال جاری هستند. بیش از 40 هزار و 500 پزشک و پرستار اعلام آمادگی کردند که عملیات پشتیبانی در خاک عراق را برعهده بگیرند که نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

سلیمانی با اشاره به نقش آفرینی جمعیت هلال احمر در حوزه ی آموزش پیشگیری افزود:روز گذشته کنگره ی بین المللی با پیام ریاست محترم جمهور افتتاح شد که یکی از اهداف کنگره کمیته ی امداد و نجات و سلامت و در واقع مدیریت تجمع انبوه هست که بخش عمده ی آن در حوزه ی آموزش و پیشگیری و مشارکت مردم است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه در آستانه ی اربعین عزای سید و سالار شهیدان و یاران با وفایشان هستیم گفت: به رسم هرسال که مردم غیور ایران در پیاده روی اربعین حسینی مشارکت فعال دارند به استان خوزستان سفر کردم تا بتوانم از زحمات جمعیت هلال احمر استان خوزستان به ویژه مدیرعامل محترم و معاونین و همکاران و بلاخص داوطلبان که هر سال بهتر از سال گذشته اقدام به ارائه خدمت در مسیر طریق الحسین به زوار دارند، تشکری به عمل آورده و عرض خداقوتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان که پایتخت دفاع مقدس است و خاطرات عظیمی در بخش‌های مختلف در دل خود نهفته است و اکنون آغاز مسیر عاشقی اباعبدالله الحسین(ع) از وادی این سرزمین میسر می‌شود، افزود: به همین منظور جهت پیشبرد خدمت رسانی در این ماه گرم سال و شدت ویروس جدید به این استان سفر کرده و در کنار هلال احمر استان خوزستان باید تمهیداتی صورت داد تا با آمادگی کامل و جامع و رفع نیازمندی‌های درخواستی در دو بخش داخل کشور و مرزهای ورودی به خاک عراق شاهد اربعینی باشکوه تر از سال های گذشته باشیم.

در ادامه دبیرکل جمعیت هلال احمرکشور ضمن بازدید از امکانات پایانه مرزی شلمچه و چذابه و بررسی شرایط برپایی قرارگاه امداد و نجات، از نزدیک با تعدادی از امدادگران و نجاتگران به گفت‌وگو پرداخت.

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.