دبیر کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) از استقبال بالای اصحاب رسانه و خبرنگاران و ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به این رویداد خبر داد.

هادی مرادی؛ دبیر و مسئول کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) با اشاره به تعداد آثار ارسال‌شده به این جشنواره، گفت: با توجه به اینکه «خبرتاک» اولین جشنواره در حوزۀ خبرنگاری اوان کودکی است که در سطح ملی برگزار می‌شود، باید اذعان کرد اصحاب رسانه استقبال خوبی از این جشنواره داشته‌اند و این امید می‌دهد که بتوان با استمرار در برگزاری آن، در دوره‌های آینده «خبرتاک» با همگرایی حداکثری و شبکه‌سازی گسترده‌تر اهالی رسانه و خبرنگاران، هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت، گسترده‌تر و عمیق‌تر برگزار شود. 

وی افزود: این استقبال در حالی محقق شد که هنوز تعریف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از اوان کودکی، در جامعه نهادینه نشده است و حتی برخی از نهاد‌های حاکمیتی و مردمی نیز با گفتمان این سازمان به عنوان متولی و مرجع انحصاری حکمرانی این عرصه، آشنایی کامل ندارند. 

مسئول کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) یادآور شد: طبق اساسنامۀ این سازمان، دوره کودکی شامل کودکان گروه سنی بدو تولد تا شش سال تمام است که به دو دورۀ سه ساله (دوره اول کودکی و دوره دوم کودکی) تقسیم می‌شود. 

مرادی در ادامه به آمار آثار دریافت‌‎شده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۳۵۸ اثر توسط هیئت انتخاب، وارد چرخه داوری شد و در نهایت ۱۴۶ اثر به مرحلۀ داوری اولیه رسید. از این تعداد نیز در هر بخش، ۱۵ اثر به مرحلۀ نهایی راه خواهند یافت تا در نهایت در هر بخش ۳ اثر اول توسط هیئت محترم داوران معرفی شوند. 

دبیر کمیتۀ اجرایی نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) به شاخص‌های اصلی داوری اشاره و تصریح کرد: هیئت داوران علاوه بر شاخص‌های فنی اخبار و بررسی ساختاری آثار دریافت‌شده طبق بالاترین استاندارد‌های این حوزه در هر چهار قالب «خبر مکتوب»، «گزارش مکتوب میدانی/ تحلیلی/ تحقیقی»، «یادداشت/ مقاله» و «اینفوگرافی/ عکس‌نوشته»، زیست‌بوم اوان کودکی را نیز مدنظر قرار داده‌اند تا در نهایت اهداف مدنظر مانند معرفی و مرجع‌سازی این سازمان در میان رسانه‌ها، فعالان رسانه‌ای و عموم مردم محقق شود. 

لازم به یادآوری است، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک)، همزمان با اختتامیه سومین گام رویداد «یارستان کودکستان» و ـنمایشگاه دستاورد‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، چهارشنبه؛ هفدهم مردادماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار