یک روان شناس گفت: به افرادی که زیاد راجب مسائل فکر می‌کنند و دست به اقدام نمی‌زنند و یک کار را بار‌ها در ذهنشان مرور می‌کنند ذهن‌گرا می‌گویند.

هانیه صفایی کیا روان شناس، با اشاره به تفاوت فرد ذهن گرا و رفتار گرا گفت: به انسان‌هایی که زیاد راجب مسائل فکر می‌کنند و دست به اقدام نمی‌زنند و بار‌ها و بار‌ها آن را در ذهنشان مرور می‌کنند، ذهن گرا می‌گویند و در مقابل به میزانی که یک فرد دست به اقدام بزند و فعالیت‌های خودش را به اجرا بگذارد، رفتار گرا می‌گویند.

وی افزود: ذهن گرایی و رفتار گرایی ارتباط مستقیمی با اضطراب دارند، زمانیکه فرد شروع به اقدام کند و فعالیت‌های خودش را به اجرا درآورد اضطراب کم و به میزانی که دست به اقدام نزند اضطراب فرد بالا خواهد رفت.

صفایی کیا افزود: افرادی که اقداماتشان کم است دچار اضطراب می‌شوند و بار‌ها و بار‌ها در ذهنشان مرور می‌کنند و در انجام کار‌ها کوتاهی میکنند.

این روان شناس با اشاره به راه‌های کاهش اضطراب، در انسان‌های ذهن گرا، اظهار کرد: رفتارگرایی از جمله راه‌هایی است که اضراب را کم می‌کند، پیشنهاد می‌شود که این افراد زیاد دست به اقدام بزنند و کار‌ها و فعالیت‌های خودشان رو به اجرا در آورند.

صفایی کیا ادامه داد: در افراد رفتار گرا در مقایسه با افراد ذهن گرا حس رضایتمندانه بیشتری دیده می‌شود به دلیل این که افراد ذهن گرا اقدامات را فقط در ذهنشان مرور می‌کنند و کار اجرایی انجام نمی‌دهند.

برچسب ها: رفتارگرایی ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
زندگی = تلاش خستگی ناپذیر بدون توجه به نتیجه
آخرین اخبار