حبیب‌زاده مومن با تشریح سیر نزولی سطح علمی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت در سال ۱۴۰۲، گفت: نمره میانگین ۱۰ نفر آخر پذیرفته‌شدگان این آزمون از ۲۰ نمره ۴ بوده است.

بهنام حبیب‌زاده مومن ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار داشت: اقدام رژیم صهیونسیتی مصداق جنایت بین‌المللی و خلاف همه اصول و موازین بین‌المللی است.

وی با اشاره به ماده ۵۲ کنوانسیون وین و مصونیت دیپلماتیک افزود: افراد دارای مصونیت از حقوق قانونی مشخص برخوردارند؛ علاوه بر این در اقدام تروریستی که منجر به شهادت شهید هنیه شد، تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران نیز نقض شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: قطعا ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای پیگیری و چکاندن ماشه از باب حقوقی وجود دارد تا همه عاملان، آمران و مشارکت‌کنندگان در این اقدام تروریستی مورد تعقیب و محاکمه قرار گیرند.

حبیب‌زاده مومن با اشاره به اجرای قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب‌وکار‌ها به اشکالات این قانون اشاره کرد و گفت: در پی اجرای این قانون برای برگزاری آزمون وکالت، سطح سنجش علمی در این آزمون تنزل یافته است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته با عناوین پرطمطراق کانون‌های وکلا به انحصارگرایی متهم شدند در حالی که اینگونه نبود و پذیرش کارآموز وکالت مبتنی بر قانون انجام می‌شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تشریح سیر نزولی سطح علمی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: نمره میانگین ۱۰ نفر آخر پذیرفته‌شدگان این آزمون از ۲۰ نمره ۴ بوده است در حالی که یک دانشجوی حقوق در دانشگاه حداقل باید نمره ۱۰ را برای قبولی کسب کند و در این شرایط تنها لیسانس بیکار به وکیل بیکار تبدیل شده است.

حبیب‌زاده مومن تاکید کرد: می‌توانیم قانون تسهیل را مخرب بدانیم چراکه افراط‌ها و تفریط‌هایی رخ داده است؛ از این رو از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به شایستگی و تخصص بها و اصلاحاتی با این رویکرد در قانون تسهیل را مورد اهتمام و پیگیری قرار دهند.

وی با تاکید بر فاجعه کاهش شدید سطح علمی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت اضافه کرد: در آزمون وکالت سال ۱۴۰۲، در مجموع ۳۹۴۴ قبول شدند و تاکنون برای ۳۲۸۹ از آنها پروانه وکالت صادر شده و دوره سه ماهه نخست کارآموزی را سپری کرده‌اند؛ بنابراین به جرگه وکلا پیوستند و می‌توانند موکل بگیرند و در بازار کار فعالیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار