استاندار تهران با اشاره به تعیین تکلیف برگزاری مسابقات آسیایی ناشنوایان در پایتخت گفت: دیپلماسی ورزشی پیگیر برگزاری این مسابقات است.

 علیرضا فخاری در نشست هم اندیشی ستاد دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان با بیان اینکه برای برگزاری این بازی‌ها نیازمند یک تصمیم گیری قاطع هستیم، اظهار کرد: اگر در زمان مقرر، کشور‌ها به حداقل میزان برای شکل گیری مسابقات نرسند و پاسخی در خصوص میزان نفرات و تعداد رشته‌های شرکت کنندگان ندهند یک تصمیم جدی در این خصوص می‌گیریم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه نقش بی بدیل ورزشکاران ناشنوا سبب شکل گیری این مسابقات بود که پس از ۵۲ سال این اتفاق را رقم بزند، گفت: زحمات مسؤولان در حوزه برگزاری این مسابقات فراموش شدنی نیست.

وی در ادامه ضمن تشکر از فدراسیون ناشنوایان برای آماده سازی تیم‌ها افزود: کنفدراسیون ناشنوایان آسیا باید تا ۱۰ روز آینده تکلیف را مشخص کند که این رویداد با حضور چند کشور برگزار می‌شود.

فخاری با بیان اینکه برای اجرای این مسابقات ضمن ایجاد فرصت‌ها، ساختار‌های مرتبط مثل تشکیل کمیته‌های تخصصی را شکل داده ایم گفت: با دعوت از کشور‌هایی در سطح آسیا که دارای ورزشکاران ناشنوایان هستند اقدامات دیپلماسی ورزشی در حال انجام است و کشور‌هایی که داوطلب حضور در این مسابقات هستند در حال نهایی شدن هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: بخشی از کشور‌ها برای حضور هنوز به تصمیم نرسیده اند و در تلاش هستیم که فضای برگزاری مسابقات و پروتکل‌های مشخص شده برای برگزاری این مسابقات را تشریح کنیم تا انشاالله بتوانند حضور پیدا کنند و در آینده بتوانیم شاهد یک فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های مختلف کشورمان در زمینه ورزش باشیم.

وی با بیان اینکه ۳۴ کشور ظرفیت عضویت در کنفدراسیون ناشنوایان را دارند و برای برگزاری این مسابقات از ۲۴ مهر تا ۸ آبان زمان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در نشست امروز امکانات، ظرفیت، اسکان، خدمات، حمل و نقل و موارد جانبی ورزشکاران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و فرصتی را مشخص کردیم که تعیین تکلیف صورت بگیرد و مشخصات کامل ورزشکاران به همراه رشته‌های آنان مشخص و اعلام شوند.

استاندار تهران همچنین از اتخاذ تمهیدات مناسب برای برقراری ارتباط به شیوه ایما و اشاره توسط کارشناسان در این بازی‌ها خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار