معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: موکب دانش‌آموزی در ۶ استان مرزی کشور برگزار می‌شود.

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز با بیان این که امسال آموزش و پرورش یا به طور مشخص معاونت پرورشی بیش از ۱۵ برنامه ملی کشوری را در حال برگزاری دارد؛ گفت: بعد از ۱۲ سال، ۱۵ هزار مربی پرورشی جذب می شوند، در هر ۳۲ استان کشور کانون‌های ارزیابی شکل گرفته و در حال انجام ارزیابی تکمیلی هستیم. تا امروز نیز اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز در اردوگاه باهنر بعد از هفت سال برگزار شده است.

وی افزود: اردوی دانش آموزی در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است که براساس آمار حدود  ۱۲۰۰ نفر در این اردو‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر اردوی پسران درحال برگزاری است و در هفته‌های آینده اردو دختران نیز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مسابقه قرآنی دختران در مازندران افتتاح شده است، تصریح کرد: در این مسابقه حدود هزار نفر شرکت کردند و اختتامیه این مسابقات روز پنجشنبه است.

پورثانی با بیان اینکه هفته گذشته اجلاس نماز دانش‌آموزان با حضور معاونان آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد و فرایند هدایت تحصیلی در حال برگزاری است، تصریح کرد: هدایت تحصیلی ۱۵روز زودتر از سال گذشته انجام و همچنین آزمون رغبت نیز برگزار شد.

وی با بیان این که در سراسر کشور ۶۵۰ مرکز مشاوره برگزار کرده‌ایم؛ اظهار کرد: ما علاوه بر راه‌اندازی مراکز مشاوره خط ۱۵۷۰ را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶ میلیونو ۲۰۰ هزار نفر غربالگری شدند و مصاحبه تشخیص دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

پورثانی گفت: حدود ۱۱۶هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی وارد سامانه نماد شدند و حدود ۷۷ درصد برنامه‌های این سامانه در مدارس برگزار شده است.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش پیاده‌روی اربعین را یک رویداد تربیتی می‌داند و در همین راستا موکب‌هایی را در راه اربعین ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که کرمانشاه دبیرخانه برگزاری این موکب‌ها شده و برای دومین بار اردوی دانش آموزی اربعین برگزار می‌شود، گفت: حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز از مدارس با حکم ماموریت به کربلا اعزام می‌شوند. این آمار با توجه به اعزام دانش آموزان از طریق هیئت‌های مذهبی بیشتر خواهد شد.

پورثانی با بیان این که آئین‌نامه جذب نخبگان کشور در دانشگاه فرهنگیان تصویب شد؛ افزود: براساس قانون حدود ۱۰ درصد نخبگان کشوری اعم از مدال آوران المپیاد، سمپاد و مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در پایان همین هفته، رویداد کتابخوانی دانش آموزی با نام کتابنوش برگزار می‌شود؛ افزود: تمام فعالیت‌های این رویداد، دانش آموزی است. به طوری که کتاب به دانش آموز ارسال می‌شود و دانش آموزان پس از خواندن در مسابقه شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که فراخوان و ثبت نام کافه دختران آغاز شده؛ گفت: در ۲۲ نقطه از سراسر کشور، دانش آموزان با خلاقیت و ایده‌های خود کافه دخترانه را راه اندازی می‌کنند.

او با بیان این که افتتاحیه اردو راهیان نور به کرمانشاه و خوزستان آغاز شده؛ افزود: هفته گذشته اردو راهیان نور آغاز شده و برخی از دانش آموزان به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی با بیان این که حدود۷۰ اردوگاه به چمن مصنوعی مجهز شده‌اند افزود:در قالب طرح صدر زاده ۷۰ اردوگاه مجهز به چمن مصنوعی شده‌اند البته این اردوگاه‌ها باید به تجهیزاتی مجهز شوند که نیاز دانش آموز را رفع کند.

وی با بیان این که جشنواره کارینو در حوزه کانون‌ها ایجاد شده؛ تصریح کرد: در جشنواره کارینو دانش آموز مهارتی را یاد می‌گیرد و مسابقه‌ای در این راستا برگزارمی شود. جشن تشرف برای دانش آموزان در آستانه سن تکلیف در پایه‌های دوم، سوم، هفتم و هشتم در ۸ استان برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان اتباع عنوان کرد: برنامه درسی و پرورشی این دانش‌آموزان که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند همانند دانش‌آموزان ایرانی است.

پورثانی با بیان این که معاونت تربیت بدنی در سال جاری طرح شنا را برگزار کرده است گفت: همه دانش آموزان می توانند ۱۰ جلسه آموزش شنا را به صورت رایگان در استخرهای آموزش و پرورش بگذرانند. همچنین دانش آموزان متوسطه اول می‌توانند  در برخی از هنرستانها دروه مهارت آموزی بگذرانند. طرح آرمان علی وردی در مدارس شهر تهران در حال اجراست اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار