طاهری گفت: پویانمایی «چِل پله زیر زمین» از پرطرفدارترین پویانمایی‌های تولید داخل است، در فصل سه و چهار جذابیت بیشتری را ایجاد کردیم.

علیرضا طاهری، تهیه‌کننده و کارگردان پویانمایی «چِل پله زیر زمین» در شبکه خبر درباره تغییرات فصل چهارم این پویانمایی گفت: مهمترین تغییراتی که در پویانمایی «چِل پله زیر زمین» نسبت به فصل‌های اول و دوم آن رخ داد، اختراع یک وسیله برای حمل و نقل بود، که شبیه سفینه فضایی بود و موجودات از طریق آن به جا‌های مختلف کشور سفر می‌کنند و بنا به اقتضاء داستان سوژه‌ها خلق می‌شوند.

طاهری در پاسخ به این سوال که پس در فصل جدید به موضوعاتی از قبیل محیط زیست، میراث فرهنگی و مکان‌های دیدنی و گردشگری ایران بیشتر پرداخته می‌شود؟ توضیح داد: بله، یکی از چالش‌های ما پرداختن به فضا‌های مختلف بوده است. چون تعداد فضا‌های مورد نیاز برای هر قسمت افزایش یافته و برای داستان تنوع بصری ایجاد شده است. از طرفی، شخصیت‌های جدیدی وارد داستان شده است. این مجموعه از پرطرفدارترین پویانمایی‌های تولید داخل است.

کارگردان پویانمایی «چِل پله زیر زمین» با بیان اینکه تولید این پویانمایی به طور متوسط حدود ۴۰ دقیقه در ماه زمان می‌برد، افزود: در تیم تولید ما حدود ۱۰ نفر درگیر پروسه تولید هستند، ولی متخصصانی هستند که به صورت دورکار با ما همکاری می‌کنند. 

به گفته وی، ما برای نگارش متن‌ها از مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره کمک گرفتیم و خانم خراشادی‌زاده، نویسنده سعی کرد بر اساس ایده‌ها داستان‌هایی را بنویسد، که خیلی خاص باشد. ایشان سعی کرد علاوه‌بر نکات آموزشی که در حین پویانمایی به مخاطب منتقل شود، یکسری اطلاعات درباره ثروت‌های ملی کشور مثل محیط زیست و گونه‌های جانوری به مخاطب منتقل شود. در عین حال، در فصل سه و چهار جذابیت بیشتری را از طریق ایجاد کشمکش بین شخصیت‌ها و تنوع بصری ایجاد کردیم.

 طاهری افزود: ما یکسری تغییرات را از لحاظ فنی روی مدل شخصیت‌ها لحاظ کردیم، تا بتوانند حرکت‌های بیشتری انجام دهند. از لحاظ بصری هم روی شخصیت‌ها کار کردیم، تا کیفیت بالاتری را ارائه دهیم.

گفتنی است فصل چهارم این مجموعه در ادامه سری سوم آن، داستان‌هایی درباره طبیعت، محیط زیست، گونه‌های جانوری و معماری ایران را روایت می‌کند و می‌کوشد تا مخاطب کودک را از ثروت‌های ملی و اهمیت حفظ و نگهداری آنها آگاه سازد.

در سری جدید «چل پله زیر زمین»، «دکتر تور» و دیگر موجودات با سفر به شهر‌های مختلف با انواع معماری ایرانی بر اساس جغرافیا و شرایط آب و هوایی آشنا می‌شوند و مانند فصل سوم شخصیت منفی داستان «دکتر کَلَک» سعی دارد با نابودی زیستگاه حیات وحش و در اسارت گرفتن برخی از گونه‌های جانوری در حال انقراض به محیط زیست و طبیعت ایران آسیب زند که با هوشیاری «دکتر تور» و کار تیمی «کوشا» و دیگر موجودات موفق می‌شوند تا نقشه‌های «کَلَک» را که توسط دستیار بدجنسش «فضولچه» انجام می‌شود، خنثی سازند و به حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری ایران کمک کنند. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار