رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که ششمین انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر از ۱۹ مردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پیرحسین کولیوند در جلسه ستاد مرکزی با رابطین برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر که در ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر و به صورت برخط با رابطین انتخابات سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات مجامع هلال‌احمر، گفت: رابطین انتخاباتی مراقب باشند تا حق کسی ضایع نشود، در این راه مراقب باشید و هیات استان لیست افراد تایید شده را دقیق مطالعه و منتشر کند.

به گفته وی ششمین انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر از ۱۹ مردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر عمل به قانون انتخابات و دستورالعمل نظارت و نیز مصوبات اجرایی شورای عالی تیرماه امسال، افزود: مصوبات دستورالعمل را تفسیر نکنید و صراحتا به اجرای بند‌های آن اقدام کنید. تمام روند انتخابات را نیز مستندسازی کنید، انتخابات مجامع هلال‌احمر باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به ویژگی‌های نامزد‌های انتخاباتی، گفت: توان مدیریتی بالا، کارآمدی، اعتقاد به مذهب اسلام و شرع ایران، اصول هفت‌گانه هلال‌احمر، کارشناس دلسوز از شاخص‌ها و ویژگی‌های نامزد‌های انتخاباتی است که امیدوارم فردی با این ویژگی‌ها در انتخابات رای بیاورد.

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه بر اهتمام جدی بر برگزاری انتخابات پرشور مجامع این جمعیت در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: تا به حال اهتمام جدی در حوزه انتخابات انجام شده است، اما باید به دو نکته توجه شود و آن مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات است که تاکید رئیس جمعیت هلال‌احمر هم است.

وی ادامه داد: عملکرد رابطین و ناظرین انتخابات باید به عنوان نقطه عطف خدمات تیم جمعیت هلال‌احمر باشد و تبدیل به تجربه‌ای شود که برای انتخابات بعدی الگو قرار گیرد و پس از آن به نیکی از آن یاد شود. اعضای ستاد مرکزی انتخابات و ناظرین باید همه دست به دست هم دهند و انتخابات را پرشور و در سلامت کامل برگزار کنند.

سلیمانی با بیان این که ستاد مرکزی انتخابات، به صورت ۲۴ ساعته به همه سوالات ناظرین در شهرستان‌ها، پاسخ می‌دهد، افزود: با هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات مجامع هلال‌احمر خواهیم بود.

سعید اوحدی، مشاور ارشد رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات بااصالت، گفت: جمعیت هلال‌احمر در هر کاری جدی و شکوفا عمل کرده است، در انتخابات مجامع هلال‌احمر هم این جمعیت باید انسجام، نظم و عالی‌ترین رتبه خود را نشان دهد، چراکه ثمره این انتخابات را مردم خواهند دید.

 انتخابات مظهر مردمی‌بودن در جمعیت هلال احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر هم در این نشست بر لزوم حضور و مشارکت حداکثری داوطلبان تاکید و ابراز امیدواری کرد که این دوره از انتخابات قانونمند، منظم و شکوهمند برگزار شود و منشا تحول، رشد و تعالی در جمعیت هلال احمر شود.

وی انتخابات را مظهر مردمی‌بودن در جمعیت هلال احمر برشمرد و با اشاره به فعالیت دو بخش اجرایی و نظارتی در فرآیند انتخابات تصریح کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و انسان در قبال مسئولیت باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

معزی در ادامه توصیه کرد که ناظران و مجریان با آگاهی نسبت به قوانین و شرایط، در جهت وظایفی که به عهده آنان گذاشته شده است، تلاش کنند.

وی با تاکید بر اهمیت صیانت از آراء شرکت‌کنندگان ادامه داد: آینده هلال احمر در این انتخابات رقم می‌خورد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، گفت: از خداوند متعال می‌خواهم این انتخابات را منشا خدمت بیشتر برای جمعیت هلال احمر قرار دهد.

در این جلسه آخرین مشکلات و دغدغه‌های رابطین برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، از جمله، آخرین به روز رسانی آئین‌نامه برگزاری انتخابات بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار