رئیس کل دادگستری استان تهران تعداد متقاضیان داوری را ۶۱۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران، تعداد قبول‌شدگان ۱۱۹۲ نفر بوده است.

علی القاصی مهر در مراسم تشکیل اولین کانون داوری حرفه‌ای در کشور با همت دادگستری استان تهران به تبیین اهمیت نهاد داوری و اهمیت آن در «ایجاد عدالت در جامعه»، «حل و فصل اختلافات»، «مردمی‌سازی عدلیه» و «تسهیل و تسریع در رسیدگی به اختلافات» پرداخت و افزود: از جمله اتفاقات خوبی که در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا با تدابیر ریاست قوه قضائیه رقم خورد، تعیین ساز و کار لازم برای فعالیت نهاد داوری در نظام قضائی کشور بود که پیش از آن سابقه نداشت.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ «رجوع به نهاد داوری» گفت: رویکرد دستگاه قضا در حوزه داوری، حرکت به سمت تخصص‌گرایی است و در صورتی که این رویکرد به‌طور کامل در نظام قضائی کشور پیاده‌سازی شود، بدون شک در تشخیص حق از باطل، شناخت واقعیت‌ها و فصل خصومت تأثیرگذار خواهد بود.

۲۰ تیر امسال، نخستین کانون داوری حرفه‌ای با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ «رجوع به نهاد داوری» تشکیل شد و بهرام انواری معاون قضائی شورا‌های حل اختلاف دادگستری استان تهران ۲۷ تیر اعلام کرد: دلیل ارجاع موضوعات به داوری این است که تشریفاتی که در محاکم قضائی وجود دارد، در داوری وجود ندارد و هیچ‌گونه هزینه دادرسی پرداخت نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار