رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در ایام انتخابات اخیر استان فارس از رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس خواست که در انتخاب اعضای دولت چهاردهم، از ظرفیت‌های برجسته‌ فارس و نیروی انسانی شایسته‌ی این استان، غفلت نکنند.

سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به شروع فعالیت دولت چهاردهم و بررسی گزینه‌های کابینه، گفت: با شناختی که از سوابق و کارنامه‌ رئیس‌جمهور داریم و با توجه به محورهای اصلی برنامه‌های پزشکیان از ایام انتخابات تاکنون، امیدوارم که در انتخاب اعضای کابینه، جایگاه استان فارس عادلانه و شایسته مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: استان فارس از نظر وسعت، جمعیت، موقعیت خاص جغرافیایی، سابقه و آثار کهن تاریخی، تنوع ارزشمند فرهنگی، میزبانی از شعرا و ادبیان برجسته در تراز جهانی طی ادوار تاریخی مختلف و ظرفیت‌های کم‌نظیر و متنوع زیست محیطی، طبیعی، آب‌ و هوا و گردشگری، جایگاهی بسیار ویژه در سطح کشور دارد که در گذشته مورد غفلت یا کم‌توجهی قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به نقش این استان در پیش‌برد اهداف دولت‌ها در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: به عنوان نمونه در استان فارس و کلان‌شهر شیراز، در کنار شیعیان، نه‌ تنها اهل تسنن بلکه پیروان مذاهب و ادیان مختلف دیگر نیز به‌طور مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند که شاید چنین ظرفیت فرهنگی و مذهبی را در هیچ نقطه دیگری از کشور نتوان یافت.

او ادامه داد: فرهنگ‌ها و اقوام مختلف در استان فارس با کمترین تنش فرهنگی یا قومی و با همدلی و مهربانی زندگی می‌کنند و همین تنوع فرهنگی است که از استان پهناور فارس با ۳۸ شهرستان، یک کشور کوچک و در واقع «ایران کوچک» ساخته است.

رئیس ستاد پزشکیان در فارس همچنین نزدیکی این استان به خلیج فارس و کشورهای این حوزه را موقعیت برجسته‌ فارس در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توصیف کرد و یادآور شد: این موقعیت استراتژیک سبب شده که از دیرباز حجم مراودات مردم استان فارس با کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه‌های مختلف چشمگیر باشد؛ به‌گونه‌ای که از یک سو بخش عمده‌ جمعیت ایرانیان ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس از اهالی استان فارس هستند و از طرف دیگر نیز شمار قابل توجهی از مردمان این کشورها با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های فارس ازجمله ظرفیت بهداشتی و درمانی به‌عنوان قطب پزشکی ایران، در رفت‌وآمد هستند.

موسوی با اشاره به نیروی انسانی شایسته و برجسته که نه‌تنها در استان و کشور، بلکه در کشورهای دیگر جهان به عنوان نخبه افتخارآفرینی می‌کنند، ادامه داد: در شورای اسلامی پنجم شهر شیراز برنامه‌ای به مناسبت هفته شیراز برگزار و در قالب برگزاری آن با نخبگان شیرازی و استان فارسی در کشورهای بزرگ دنیا به‌صورت مجازی ارتباط برقرار شد و در آن برنامه بیش از پیش متوجه شدیم که استان فارس، خاستگاه چه سرمایه‌ عظیمی در دنیا است.

رئیس ستاد پزشکیان در فارس گفت:: پزشکیان به‌ درستی همواره مقابله با تبعیض و رعایت اصل عدالت را ازجمله مهمترین اصول و رویکردهای خود عنوان کرده و روشن است که مردم ما نیز بر مبنای همین شعارها، برنامه‌ها و البته کارنامه‌، رئیس‌جمهور خود را برای تشکیل و اداره قوه مجریه برگزیدند و اکنون نیز توقعات، مطالبات و البته حمایت‌ها در همین چهارچوب خواهد بود.

او موضوع توجه به سهم استان‌های مختلف در کابینه را یکی از مصادیق توجه به اصل عدالت دانست و تصریح کرد: البته اگر از سهم یک استان در کابینه صحبت می‌شود،فقط به معنای رعایت عدالت در توزیع جغرافیایی قدرت نیست؛ بلکه پیش از آن مسأله ظرفیت‌های این استان به‌ویژه در زمینه نیروهای انسانی توانمند و شایسته است که در مورد استان فارس با دارا بودن پنج تا هشت درصد جمعیت و وسعت کشور، در گذشته کم‌توجهی‌هایی شده است و حالا می‌توان آن را جبران کرد.

موسوی در پایان با بیان اینکه باور داریم رئیس‌جمهور همه تلاش خود را برای رعایت عدالت در حوزه‌های مختلف ازجمله تشکیل کابینه به‌کار خواهد بست، افزود: فکر می‌کنم مجموعه ویژگی‌های فارس به قدر کافی مسؤولیت را برای توجه شایسته به ظرفیت‌های ویژه‌ این استان در راستای توسعه کل کشور، متوجه رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس می‌کند که امید داریم به دستاوردهای عملی خوبی منتج شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.