ظریف گفت: قرار نداشتم در دولت مسئولیتی را قبول کنم ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم‌میهنان به‌ویژه در فضای مجازی باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به یک کاربر درباره حضور در دولت چهاردهم  نوشت: سلام بر شما. از تذکر مشفقانه شما سپاسگزارم.

وی افزود: قرار نداشتم در این دولت مسئولیتی را قبول کنم. ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم‌میهنان بزرگوار، به ویژه در فضای مجازی، در چند روز گذشته باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم؛ ولی در حد رسمیت یافتن یک مسئولیت مشورتی که بار‌ها گفته‌بودم در خدمت رئیس جمهور عزیز خواهم بود.

معاون راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: پیشنهاد بیشتر دوستان پذیرفتن معاونت سیاسی رئیس جمهور بود. اما آن سمت از یک سو مسئولیتی اجرایی بود، و از سوی دیگر باعث تداخل در وظایف و شائبه تضعیف وزارت‌خانه‌های سیاسی می‌شد که آن را به مصلحت ندانستم.

ظریف عنوان کرد: بر این اساس، پیش نویس حکم معاونت راهبردی رئیس جمهور با چند هدف تهیه شد و با امضای تفقدآمیز ریاست جمهوری رسمیت یافت.

‏وی افزود: نخست اینکه هیچ دیوانسالاری و سازوکار جدیدی درست نشود و باری بر بودجه دولت و سفره مردم نباشد و دوم اینکه هیچ تداخلی در کار دستگاه‌ها ایجاد نشود.

‏معاون راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: سوم اینکه هیچ دستگاهی تضعیف نشود و چهارم اینکه حلقه وصل دولت با مردم، اندیشکده‌ها و نهاد‌های مدنی نظارتی همچون کمند⁩ باشد.

‏ظریف خاطرنشان کرد: پنجم اینکه با توجه به اصرار آقای پزشکیان و تاکیدات بنده در دوران انتخابات و نیز در سه هفته ریاست بر شورای راهبری مبنی بر استفاده از فکر نو و توان‌مندی‌های جدید (که امیدوارم و می‌کوشم با درایت و شجاعت دکتر پزشکیان عزیز حاصلش در ترکیب هیات دولت کام مردم را شیرین کند) از یک سو و ضرورت بهره‌گیری از تجربه انباشته مدیران با تجربه چهل سال گذشته از سوی دیگر، مسئولیت جدید بتواند جایگاهی رسمی برای این مهم ایجاد کند.

وی اظهار کرد: ضمن تشکر از تذکر سازنده جنابعالی، ‏امیدوارم در این مسیر بنده را از راهنمایی خود محروم نفرمایید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
دمت گرم من یکی از اون اصرار کننده ها بودم ، شما وزنه اید برای دولت
آخرین اخبار