کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر جنگ گسترده در لبنان صورت گیرد تمامی منطقه درگیر چنین جنگی می‌شوند.

محسن پاک آیین کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: درباره موضوع مجدل الشمس باید عنوان کرد همانطور که حزب الله بیانیه رسمی داد آنها هیچگونه دخالتی در آن حادثه نداشتند.

وی ادامه داد: سیستم‌های گنبد آهنین یا هک شده و یا اشتباهات محاسباتی انجام شده و موشک‌ها گمراه شدند؛ این اتفاق پیش از این هم برای موشک‌های صهیونیست‌ها افتاده است.

پاک آیین افزود: این موشک صهیونیست‌ها بوده که باعث این اتفاق در مجدل الشمس شده است. این یک بهانه‌ای است که صهیونیست‌ها در حال انجام پروپاگاندای رسانه‌ای هستند که به نیت شوم خود عمل کنند و قصد دارند که بار دیگر جبهه لبنان را بعد از سفر به آمریکا متشنج کنند و بهانه جدیدی را برای جنایت در این منطقه داشته باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد: دو اصل اساسی را باید در رابطه با کار‌هایی که صهیونیست‌ها و  نتانیاهو انجام می‌دهند در نظر داشته باشیم، اول آن که نتانیاهو حیات ننگین خود را در بحران آفرینی می‌بیند و به هیچ وجه حاضر نیست جبهه‌هایی که در آن حضور دارد، خاموش شود، چرا که به محض این خاموشی خودش به نابودی می‌رسد؛ لذا او اکنون در حال وقت خریدن است تا به حیات ننگین خود ادامه دهد.  

وی افزود: دوم آن که نتانیاهو شکست سنگینی در جنگ غزه خورده و برای افکار عمومی داخل می‌تواند یک اتفاق خوبی را درست کند و دست به حملات این چنینی می‌زند تا خود را یک قهرمان در داخل سرزمین‌های اشغالی نشان دهد و عنوان کند در حال پیروزی در لبنان و یمن و حتی سرزمین غزه است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: او باید پاسخگوی شکست‌های پیاپی خود باشد. او در داخل رژیم صهیونیستی مورد سوال قرار گرفته و احزاب رقیبش درخواست کنارگیری و انتخابات مجدد را کرده‌اند؛ پس باید بحران باشد تا بتواند کابینه جنگ خود را ادامه دهد.  

پاک آیین گفت: نتانیاهو برای جنگ گسترده در لبنان باید حساب‌های دقیقی انجام دهد که آیا می‌تواند از پس خسارات سنگینی که متحمل می‌شوند بر آید و جامعه بین الملل با این حرکت او موافق است یا نه! از نتانیاهو  فریب کار در هر لحظه هیچ چیزی بعید نیست.

وی ادامه داد: اگر جنگ گسترده در لبنان صورت گیرد تمامی منطقه درگیر چنین جنگی می‌شوند و بسیار خسارت بار است و آن گاه حزب الله بدون محدودیت پاسخ صهیونیست‌ها را می‌دهد.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: وقتی صهیونیست‌ها طی یک سال نتوانستد از پس غزه‌ای که در محاصره کامل است بر بیایند، معلوم نیست اگر حزب الله وارد جنگ شود چه مصیبتی بر سر آنها خواهد؟ برای آن که جبهه‌های دیگر منطقه هم فعال می‌شود و کل منطقه در آتش فرو می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار