قدیری ابیانه گفت: ایران قطعا پاسخ لازم را با قاطعیت خواهد داد و معتقدم که آمریکا هم از ترور شهید هنیه حمایت کرده است و باید مجازات شود.

محمد حسن قدیری ابیانه دیپلمات پیشین کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایت اخیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام را قطعا دریافت خواهد کرد. ایران قطعا پاسخ لازم را با قاطعیت خواهد داد و معتقدم که آمریکا هم از این ترور حمایت و مشارکت کرده است و باید مجازات شود. خون شهید اسماعیل هنیه هدر نخواهد رفت و همواره این بوده است که خون شهدا درخت مبارزات را بارور‌تر کرده است.

وی درباره بی عملی سازمان‌های بین المللی نیز گفت: آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو دارد و من معتقدم به جای محکومیت این ترور از انجام آن نیز خرسند است و تا به حال هرجنایتی که انجام داده است آمریکا حق مجازات این رژیم را وتو کرده و این باعث جریح‌تر شدن این رژیم شده است. رژیم صهیونیستی باید آماده دریافت پاسخ باشد. ضمنا معتقدم مجلس باید قانونی تصویب کند که هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی اشد مجازات را داشته باشد.

قدیری ابیانه ادامه داد: برخی از مجامع بین المللی ممکن است این ترور را محکوم کنند، اما آنها موضوعیت اجرایی ندارند و بالاترین جایی که می‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد شورای امنیت سازمان ملل است که در آنجا هم به دلیل حق وتو آمریکا و اروپا هرگونه حکمی علیه این رژیم همواره وتو می‌شود؛ بنابراین رژیم صهیونیستی خیالش راحت است که مجازاتی از سوی سازمان‌های بین المللی برای او وجود ندارد و حتی محکومیت در دادگاه لاهه را هم به سخره گرفته است؛ بنابراین در کنار تلاش برای محکومیت اقدام عملی است که صرفا از نیرو‌های محور مقاومت بر می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار