استاندار لرستان گفت: مبارزه با کشت هرگونه گیاهان ممنوعه با تمام ظرفیت‌ها در سطح استان پیگیری شود.

استاندار لرستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بر مبارزه با کشت هرگونه گیاه ممنوعه در استان تأکید کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با حساسیت بسیار جدی مواجه است.

ابوطالب شفقت با اشاره به‌پیش بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: تقسیم کار دستگاه‌های مربوطه در حوزه مبارزه با مواد مخدر ضروری است، زیرا زنجیره اغلب آسیب‌های اجتماعی به مدیریت مواد مخدر مربوط می‌شود.

شفقت پشتیبانی و حمایت از مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را از دیگر رویکرد‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط با این مراکز باید برای تأمین اعتبارات حمایتی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: منابع باید به نحوی مدیریت شود که برخورد با معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر به‌صورت جدی پیگیری شود.
استاندار لرستان با تأکید بر اینکه مبارزه با کشت مواد مخدر تا پایان شهریور در اولویت قرار گیرد، گفت: هر فردی که از کشت گیاهان ممنوعه اطلاع داشته باشد و اقدام نکند متخلف است.
 
استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های متولی پایان بهمن نیز شرایط رصد و هرگونه کشت گیاهان ممنوعه را بررسی و برای امحا گیاهان ممنوعه از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنند.

شفقت بر معرفی و فراهم‌کردن شرایط لازم برای کشت‌های جایگزین به کشاورزان تأکید کرد و گفت: توسعه اقتصاد کشاورزی اولویت ما در استان است بنابراین سازمان جهاد کشاورزی باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد.
 
رئیس دستگاه قضا در لرستان نیز با بیان اینکه آماری از سطح زیر کشت گیاهان ممنوعه در استان نداریم گفت: باید پیش بینی و شناسایی کشت گیاهان ممنوعه توسط دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست انجام شود.
 
حجت الاسلام سعید شهواری در ادامه افزود: هر دستگاهی که در حوزه شناسایی و مبارزه با کشت گیاهان ممنوعه به وظیفه خود عمل نکند طبق قانون متخلف است و برای او پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

برچسب ها: استاندار ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار