محمد هاشم بدری، معروف به هاشم بدری نقاش خوزستانی روز سه‌شنبه در سن ۷۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد بدری متولد ۱۳۲۵ و مبتکر سبک نقاشی "بدریسم" بود این سبک هنری وی در کشور فرانسه به ثبت رسید. آثار این نقاش در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعددی به نمایش درآمده بود و با استفاده از سبک هنری خود موفق به آموزش بیش از ۵۰۰ نقاش نابینا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تایید خبر درگذشت این نقاش خوزستانی گفت: بی‌تردید، یاد و خاطره این هنرمند فقید در کنار آثار و خدمات ماندگار او همواره در قلب اهالی هنر دوست استان جاودان خواهد ماند.

مجید منادی همچنین با صدور پیام تسلیتی عنوان کرد: هنرمند ارزشمند و بی بدیل نقاشی، صاحب ایده و سبک منحصر به فرد و دارای نشان دکترای افتخاری هنر مرحوم استاد محمد هاشم بدری، جانبازی که پس از دوران سخت بیماری از میانمان پر کشید و آرام گرفت.

وی افزود: اینجانب و همه همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این سوگ بزرگ را به خانواده محترم وی و تمام هنرمندان و دوستدارانش تسلیت عرض می‌کنیم و از پروردگار متعال خواهانیم او را در سایه رحمت جاویدانش قرار دهد و ما را برای دیدن جای خالی آن عزیز شکیب سازد.

منادی ابراز امیدواری کرد: با حضور و تشییع شایسته مردم قدرشناس و هنرمندان خوزستان، این جانباز سرافراز دفاع مقدس و هنرمند بزرگ که آوازه آثارش خارج از مرزهای ایران عزیز نیز افتخار آفرین هنر ایرانی و اسلامی بود روح هنر آفرین وی نیز شاد و آرام باشد.

برچسب ها: نقاش ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.