با تشخیص به موقع ایراد در یکی از تجهیزات ترانسفورماتور پست شمال‌غرب به علت افزایش مصرف و گرمای شدید از خاموشی گسترده در اغلب مناطق کلانشهر اهواز جلوگیری شد.

علی اصغر خدامراد منگری معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به دلیل افزایش دمای بی‌سابقه و افزایش مصرف برق، بوشینگ ترانسفورماتور T ۶ پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شمال‌غرب به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر دچار حادثه و نشت روغن شد.

وی با بیان اینکه با توجه به پرباری شبکه برای جلوگیری از حوادث، تجهیزات در فواصل زمانی کوتاه بررسی می‌شوند، افزود: پس از تشخیص به موقع نشت روغن از بوشینگ با برگزاری جلسه اضطراری در محل این پست و استقرار خودروی آتش نشانی در کنار ترانسفورماتور موردنظر برای خاموش کردن آتش‌سوزی احتمالی ترانس، عملیات رفع اشکال آغاز شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: با اقدام جهادی نیرو‌های عملیاتی در اسرع وقت و بدون اعمال هیچگونه خاموشی به مشترکین و جلوگیری از آسیب به تجهیزات گران‌قیمت شبکه، بوشینگ معیوب به موقع تعویض و هم اکنون وضعیت آن عادی و در مدار است.

خدامراد منگری بیان کرد: با این تشخیص و اقدام سریع از بروز حادثه آتش‌سوزی که ممکن بود به ترانس‌های مجاور نیز سرایت کند و همه ظرفیت ۱۴۹۰ مگاولت آمپر پست را از مدار خارج کند، جلوگیری شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.