رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف در معیت دادسرای مجتمع باهنر اهواز، یک زوج که در آستانه طلاق بودند پس از ۳ سال جدایی، در قالب پویش به حرمت امام حسین (ع) با صلح و سازش به زندگی بازگشتند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: اختلافی که بین یک خانواده پس از گذشت چندین سال زندگی مشترک با ۳ فرزند ایجاد شده بود و شکایت‌های این زوج علیه هم داشتند، خانم خانواده در یکی از پرونده‌ها محکوم به یکسال زندان گردید.

وی افزود: در جلسه‌ی که با همت و تلاش اعضای جهادی شعبه صلحی شورای حل اختلاف در معیت دادسرای مجتمع باهنر اهواز برگزار شد، پدر خانواده با اعلام رضایت و صرف نظر از شکایت خود، سرانجام از رفتن مادر خانواده به زندان جلوگیری و همچنین این مادر با آغوش گرفتن فرزندان خود و بخشیدن مهر غایب خود به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حضور اعضای شعبه متعهد و هم قسم شدند که اختلافات بوجود آمده دیگر تکرار نشود و همواره زندگی با محبت و عشق در کنار فرزندان خود داشته باشند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه در قالب پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم با تلاش این عزیزان این پرونده به همراه ۲ پرونده مرتبط دیگر به صلح و سازش و آشتی ختم شد.

وی با تأکید بر تحکیم روابط در خانواده‌ها و جلوگیری از تزلزل بنیان آن گفت: در زمانی که اختلافی بین زوجین ایجاد می‎شود از آنها انتظار می‌رود تا جایی که امکان دارد خودشان اختلاف ایجاد شده را با گذشت و صبوری برطرف کنند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه منشأ دعاوی خانوادگی عمدتاً ریشه در عدم خویشتن‎داری، نداشتن صبر‎ و روحیه تعامل زوجین است که برای جلوگیری از ریشه دار شدن این اختلافات می‌توان از شورا‌های حل اختلاف بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.