استاندار خوزستان گفت: در مواقعی که دمای هوا از استانداردهای اعلامی گذر کند با هماهنگی مرکز تصمیمات لازم به منظور دورکاری و یا کاهش ساعات اداری اتخاذ خواهد شد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: مصرف برق استان در تابستان امسال تا ۹ هزار مگاوات نیز رسید که این رقم بی سابقه است.

او می‌گوید: مصرف برق استان باید کاهش پیدا کند تا پایداری شبکه در استان تضمین شود.

حسینی محراب با بیان اینکه آمادگی‌های لازم در زمینه تعمیرات و پیگیری حوادث در شبکه برق استان وجود دارد، ادامه داد: مدیریت مصرف برق صنایع کشاورزی، خدمات و تولیدکنندگان پرمصرف بر اساس برنامه ابلاغ شده از مرکز در حال انجام است.

استاندار خوزستان ادامه داد: نیاز مصرف برق استان بیش از میزان تولید برق در ایام پیک مصرف است به همین دلیل نیاز به صرفه‌جویی در بخش مصارف خانگی و صنعتی هستیم.

وی گفت: اخیرا صحنه مربوط به فداکاری نیروهای نیروگاه رامین در دمای بالا مورد تشویق همه مردم و مسوولان از جمله سرپرست ریاست جمهوری قرار گرفت.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از شهروندان می خواهیم در صرفه‌جویی برق مشارکت کنند، با افزایش یک یا ۲ درجه‌ای کولرها و کاهش روشنایی می‌توان تا حد زیادی مصرف برق را کاهش داد.

حسینی محراب تصریح کرد: اگر در چند روز اخیر مشکلاتی در برخی مناطق از لحاظ خاموشی رخ داد از مردم عذرخواهی می‌کنیم در عین حال مسوولان، و کارکنان صنعت برق در خوزستان حداکثر تلاش خود را برای پایداری شبکه برق و رفاه حال مردم داشتند.

حسینی محراب افزود: در خوزستان ایام پنجشنبه تعطیل است که این شرایط در اکثر استان‌ها اعمال نمی‌شود و در مقاطع مختلف نیز به دلایل مختلفی همچون بروز آلودگی هوا و سایر شرایط دورکاری یا کاهش ساعت فعالیت ادارات و مراکز آموزشی لحاظ می‌شود.

وی گفت: در مواقعی که دمای هوا از استانداردهای اعلامی گذر کند با هماهنگی مرکز تصمیمات لازم به منظور دورکاری و یا کاهش ساعات اداری اتخاذ خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.