دومین سامانه آشکارساز یا دستگاه ایکس ری کامیونی استان آذربایجان غربی در گمرک سرو ارومیه راه اندازی شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از مرز بازرگان در شمال استان بهره برداری از سامانه آشکارساز (ایکس ری) کامیونی در گمرک سرو ارومیه، از مرز‌های رسمی ایران با ترکیه، آغاز شد و قرارداد راه اندازی این سامانه در برخی از دیگر مرز‌های استان نیز به امضا رسید.

خالد جنگجو اادامه داد: آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی است که بیشترین میزان گمرک و پایانه مرزی را در اختیار داشته و راه اندازی سامانه‌های آشکارساز کامیونی از جمله مهمترین ملزومات تجارت در آنها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: دستگاه ایکس ری (آشکارساز) نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد و با تلاش همه بخش‌ها به ویژه حوزه گمرکات راه اندازی شده و از این پس از این ظرفیت برای تسریع و تسهیل صادرات، واردات و ترانزیت کالا استفاده خواهد شد.

جنگجو ادامه داد: طبق آمار در چهارماهه اول سال جاری شاهد رشد ۳۵۰ درصدی ترانزیت کالا از مبدا مرز سرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای این مرز در حوزه تجاری است.

وی اضافه کرد: همزمان با راه اندازی این مرکز، قراردادی با بخش خصوصی و شرکت دانش بنیان برای تامین و استقرار دستگاه ایکس ری (آشکارساز) کامیونی در مرز‌های کیله سردشت، پلدشت و بازرگان به امضا رسید.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: قرارداد استقرار این سامانه در مرز‌های تمرچین پیرانشهر و رازی خوی نیز پیشتر بسته شده بودند و روند کار در آنها جریان دارد.

وی افزود: با این اقدام در آینده نزدیک شاهد استقرار سامانه و دستگاه ایکس ری در همه مرز‌های استان خواهیم بود که اقدامی بسیار مهم در حوزه تجارت مرزی برای استان به شمار می‌رود.

گمرک سرو در ۵۵ کیلومتری غرب ارومیه و هم مرز با اسندره در جنوب شرقی ترکیه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.