استانداران مناطق مرزی ترکیه عصر پنجشنبه از نخستین خانه و موزه صنایع دستی آذربایجان غربی در ارومیه بازدید کردند.

استانداران ترکیه در حاشیه هفتمین همایش استانداران استان‌های مرزی ایران و ترکیه در ارومیه عصر پنجشنبه از نخستین خانه و موزه صنایع دستی ارومیه در مدرسه تاریخی هدایت این شهر بازدید کردند و با صنایع دستی استان و نحوه کار هنرمندان آشنا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این بازدید یک ساعته که با همراهی استاندار آذربایجان غربی انجام شد  اظهار کرد: این مکان نخستین خانه و موزه صنایع دستی این خطه است و فعالان این حوزه در ان مشغول به کار هستند.

مرتضی صفری با اشاره به اینکه رونق گردشگری نیازمند صیانت و حفاظت از هویت تاریخی هنر هر خطه است اظهار کرد: صنایع چوب، صنایع شیشه، سفال، چرم، گلیم، منبت و معرق، نقاشی روی شیشه، سنگ تراشی و سنگ‌های نیمه قیمتی از بخش‌های فعال این موزه هستند که در کنار فروش کار اموزش این صنایع دستی برای علاقمندان انجام می‌شود.

استانداران استان‌های مرزی ترکیه روز پنجشنبه برای شرکت در همایش دو روزه استانداران استان‌های مرزی ایران و ترکیه که با هدف  گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی برگزار می‌شود وارد ارومیه مرکز آذربایجان غربی شدند و در هتل آنای ارومیه گردهم آمدند.

برگزاری کمیسیون‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، تجارت و گردشگری و ورزش در هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان‌غربی و استان‌های هم مرز ترکیه نیز از برنامه‌هایی بود که عصر امروز با حضور مسوولان و تجار دو طرف در ارومیه برگزار شد.

بازدید استاندار آذربایجان غربی به همراه استانداران هم مرز ترکیه از مدرسه هدایت ارومیه

مدرسه‌ هدایت از مدارس قدیمی و تاریخی ارومیه به ‌شمار می‌رود و در دوران قاجار ساخته شده است. این مدرسه در خیابان امام، کوچه‌ی امیرنظمی ارومیه قرار دارد و اولین خانه صنایع‌دستی استان در این مدرسه تاریخی دایر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.