کارشناس مسائل غرب آسیا به تحلیل تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر جنگ غزه پرداخت.

سعدالله زارعی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر جنگ غزه اظهار کرد: معتقدم نتیجه انتخابات آمریکا به نفع هرکدام از نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تمام شود تاثیر قاطعی بر جنگ غزه و شخص نتانیاهو نخواهد داشت.

وی افزود: سیستم سیاسی آمریکا به نوعی تعریف شده که رژیم صهیونیستی قدرت تثبیت شده‌ای داشته باشد تا مورد تهدید منطقه‌ای قرار نگیرد، لذا اجماع و اتفاق نظر هماهنگی فارغ از نگاه جناحی میان سیاستمداران این کشور وجود دارد‌.

زارعی بیان کرد: به نظر می‌رسد که در عمل نتانیاهو تنها گزینه اسرائیل برای اداره حکومت است، از طرفی آمریکا آن قدر گرفتار چالشهای درونی کشور خود است که رژیم صهیونیستی برای آنها اولویت محسوب نمی‌شود، لذا به نظر می‌رسد که مقامات ایالات متحده ضمن اینکه به پشتیبانی سنتی خود از دولت نتانیاهو ادامه می‌دهند در مورد نحوه مدیریت صحنه اسرائیل را تحت فشار قرار نخواهند داد‌.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: علی رغم اینکه ممکن است هر لحظه جنگ در سطح منطقه شعله ور شود و به نفع آمریکا است تا جنگ غزه را متوقف کند اما این کشور عملا نقش مکمل رژیم صهیونیستی را در ادامه این جنگ بازی می‌کند و لذا معتقدم فرقی میان ریاست جمهوری ترامپ و هریس درباره مسائل منطقه و غزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بحران جنگ غزه برای بخش عمده ای از رای دهندگان آمریکایی غیرقابل قبول است و شهروندان این کشور معتقدند که مقامات آمریکایی نسبت به فجایع انسانی غزه بی تفاوت هستند و به همین دلیل قطعا شعارهایی درباره پایان جنگ غزه از سوی نامزدهای انتخاباتی سرداده خواهد شد اما در عمل اتفاقی نخواهد افتاد‌.

زارعی بیان کرد: به عنوان مثال دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ با قاطعیت درباره خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و عراق تاکید کرد اما پس از آن که به کاخ سفید رسید عملا از عمل به وعده خود سر باز زد و حتی پس از او بایدن نیز درباره این مساله هیچ اقدامی انجام نداد لذا وعده های کانديداهای انتخاباتی آمریکا درباره پایان جنگ غزه صرفا یک شو تبلیغاتی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
با شرایط سخت آب و هوایی خواهش میکنم به فکر باشید ماشین بنزین سوز رو کم کنید . الان هم میشه همین ماشین ها رو الکتریکی کرد. تو گوگل سرچ کنید واقعیت رو ببینید . ما که نمی تونیم حدود بیست میلیون خودرو جای گزین کنیم . در ضمن نه پول کافی داریم و نه توان تولید با تیراژ بالا اما میشه رو الکتریکی کردنشون سرمایه گذاری کرد..... این تنها راه چاره هست بنده خودم مخترع و رشته اصلی کارم برق هست...این رو مسولین باید جلو دست بگذارند..‌‌
آخرین اخبار