کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: چالش عمده‌ای در حوزه سیاست داخلی آمریکا در حال رخ دادن است و این چالش آوردن مردم پای صندوق‌های رای است.

حمیدرضا اعتمادی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با انتخابات آمریکا و حاشیه‌های آن اظهار کرد: آن چه مهم است امروز چالش عمده‌ای است که در حوزه سیاست داخلی آمریکا در حال رخ دادن است و این چالش در واقع آوردن مردم پای صندوق‌های رای است.

وی افزود: از طرفی دیگر اگر با نگاهی کلان به حوزه سیاست‌های حاکمیتی آمریکا نگاه کنیم، این کشور زمان ورود به قرن بیست و یکم دو مسئله را پشت سر خود دید و عنوان کرد اگر این دو مسئله را دنبال نکند، شرایط ورود به عرصه داخلی و بین المللی دچار چالش می‌شود. آن ها می خواهند نقطه قوت حاکمیت سیاسی در عرصه داخلی و نظام بین الملل را به عنوان یک قدرت بزرگ به اثبات برسانند. 

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: با توجه به این دو نکته دنبال نامزد انتخاباتی بودند که بتواند شرایط جدیدی را عملی کند. لذا حوزه دموکراسی در داخل و پس از آن تشعشعات این دموکراسی در کشور‌هایی که زیر نظرشان هست، برای آمریکایی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اعتمادی درباره انتخاب کامالا هریس به عنوان نامزد اصلی دموکرات‌ها گفت: انتخابات آمریکا در کنار انتخابات فرانسه و ایران و روسیه در فواصل زمانی که با هم دارند از اهمیت منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر برخوردار است، برای آن که چالش‌های رو به جلو و ایجاد افول قدرت آمریکا در نقاط مختلف جهان به ویژه خاورمیانه حاکمیت آمریکا را وادار به این نکته کرده که از بایدن بهره برداری نکند.

وی ادامه داد: نقاط ضعف جسمانی بایدن و حافظه او چندان مهم نیست و موضوع مهم شرایط داخلی و بین المللی آمریکا است که آن را وادار می‌کند که آمریکا به رئیس جمهور متفاوتی فکر کند، تفاوتی مانند سیاهپوست بودن.

اعتمادی بیان کرد: در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد و تا مرز کاخ سفید حرکت کرد، اما ترامپ رای آورد. با آن تجربه اکنون وجود یک نامزد سیاهپوست هندی تبار برای انتخابات آمریکا و نامزد شدن وی بحث دموکراسی و چالش‌های آن فرایند را به آن جا رسیده از یک خانم سیاستمدار سیاهپوست بهره برداری کنند. مانند حضور ۸ ساله باراک اوباما در کاخ سفید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار