مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش بر کیفیت بخشی و استانداردسازی مدارس شاهد در سطح کشور تأکید کرد.

زهرا پناهی روا در گردهمایی مدیران مدارس شاهد استان همدان به اهمیت مدارس شاهد پرداخت و با بیان اینکه وجود مدارس شاهد ظرفیت مطلوبی برای نظام آموزش و پرورش است، این مدارس را نماد توجه همه‌جانبه به ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت عنوان کرد.

او با اشاره به دستورالعمل‌های مختلف در راستای غنای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف مدارس شاهد، گفت: وظیفه داریم با تمام توان در اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، تلاش کنیم.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به هزارو ۳۰۰ دانش آموز و فرهنگی شهید استان اشاره کرد و گفت: کیفیت بخشی و استاندارد سازی مدارس شاهد جزو اولویت هاست، زیرا که کمبود نیروی انسانی ماهر و توانمند در مدارس شاهد یکی از آسیب‌های جدی این مدارس است.

پناهی روا گفت: با بکارگیری نیروی انسانی و مدیران توانمند پویایی این مدارس را شاهد خواهیم بود، همینطور بازنگری در برخی از بخشنامه‌ها در دستورکار مدارس شاهد برای رشد و ارتقای علمی و فرهنگی در دستور کار خواهد بود.

این مسئول با اشاره به دغدغه مدیران و دانش آموزان و خانواده‌ها از افزایش ۲ ساعته مدارس ابتدایی و متوسطه گفت: افزایش ساعت وجود ندارد و تنها به دلیل تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی در دوره متوسطه ۶ ساعت برنامه تقویتی و مکمل و در دوره ابتدایی ۴ ساعت است که از سال‌های قبل وجود داشته است.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع به درستی عملیاتی نشده است و نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته به همین منظور نیازمند اجرای صحیح آن از سوی مدیران مدارس هستیم تا برنامه‌های تربیتی و پرورشی، فعالیت‌های مهارتی، درس زندگی و آموزه‌های دینی در سطح ابتدایی و متوسطه با هدف بالا بردن سطح مهارت دانش آموزان را شاهد باشیم.

پناهی روا همچنین از ابلاغ بخشنامه به استان‌ها خبر داد و گفت: به دلیل تعداد پایین مدارس شاهد و استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان در این مدارس مقرر شد با این شرط که در مدارس شاهدی که امتیاز ایثارگری کم باشد پذیرای دانش آموزان با امتیاز کم یا حتی بدون امتیاز نیز باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.