مرکز روایت استاد «حمید حسام» از هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی و هنری پرواز شهرداری همدان راه اندازی شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در برنامه های راوی ماه به دنبال توجه به فرهنگ و هنر دفاع مقدس هستیم و این بار مرکزی را برای همفکری و همراهی هنرهای مختلف با ادبیات پایداری و دفاع مقدس را ایجاد کرده ایم.

محمدمهدی سماوات گفت: در مرکز روایت حمید حسام به دنبال ترغیب نویسندگان کودک و نوجوان، هنرهای مختلف از جمله طراحی و نقاشی‌های فرهنگ پایداری و مشورت گرفتن با نخبه های نویسنده استان هستیم.

در این برنامه محمود حبیبی، احمد علوی و فریبا یوسفی از شاعران ادبیات پایداری کشور سروده های خود را خواندند.

همچنین از تابلو قاسم ابن الحسن کار رنگ روغن استاد امیرمحمد سرمدی شاگرد استاد روح الامین رونمایی شد.

حمید حسام نویسنده ای است که سه کتابش تقریظ رهبری را دارد، کسی که محتواها و مندرجات کتابهایش سرشار از خاطره های تلخ و شیرین از روزهای دفاع مقدس است.

سبک نوشتن کتاب‌های این نویسنده دفاع مقدس به گونه ای است که تنها از عهده‌ خودش برمی‌آید کتاب هایی که قرار است نسل به نسل دست به دست شود و بازخوانی خاطرات دفاع مقدس باشد.

کتاب‌هایی چون «وقتی مهتاب گم شد»، «خداحافظ سالار»، «آب هرگز نمی‌میرد» و «دهلیز انتظار» که هشت سال از خاطره انگیزترین عصر معاصر را ترسیم و ماندگار می‌کند از جمله آثار اوست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.