رزمندگان گردان ۱۵۳ حضرت قاسم بن الحسن تویسرکان با حضور به موقع خود در عملیات مرصاد، سدی در مقابل پیشروی منافقین شدند.

 پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران، منافقین با پشتیبانی رژیم بعث عراق از مرز استان کرمانشاه وارد کشورمان شدند.

گردان ۱۵۳ قاسم بن الحسن تویسرکان که در دزفول خوزستان استقرار داشت، پس از اعلام ورود ناگهانی منافقان از غرب کشور، بلافاصله شبانه به این منطقه اعزام شدند و در منطقه چارزبر گروهانی از لشگر بدر، یگانی از ارتش و نیرو‌هایی از سپاه حضور داشتند، اما اولین گردان نظامی که سازماندهی شده اوایل صبح در تنگه چارزبر در مقابل منافقین ایستاد و رودرو جنگید، گردان ۱۵۳ بود.

تانک‌های آنها در یک خط متوقف شدند، فاصله به قدری نزدیک بود که درگیری به مبارزه تن به تن رسید، تویسرکان در این عملیات بیشترین شهدای کشور که شامل ۳۸ شهید و ۱۰۰ جانباز بود تقدیم ایران اسلامی کرد.

با رسیدن گردان‌های دیگر استان همدان و استان‌های دیگر و سپس ورود هوا نیروز به فرماندهی شهید صیاد شیرازی، منافقین شکست خوردند.

نیرو‌های تویسرکانی به گواه همه رزمندگان این گردان، نهار و شام و صبحانه نخورده، گرسنه و تشنه برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی، همچون شهدای کربلا جنگیدند و در این عملیات شهدایی همچون سردار مهدی ملکی، فرمانده گردان قاسم بن الحسن تویسرکان شهید شدند.

حضور به موقع، نبرد تن به تن، تقدیم بیشترین شهید رزمنده از یک شهرستان در کشور از ویژگی‌های ارزنده نیرو‌های گردان ۱۵۳ حضرت قاسم بن الحسن تویسرکان بود.

به همین مناسبت روز پنجم مرداد به عنوان روز تویسرکان نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.