شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با حضور نمایندگان مردم همدان و فامنین، ملایر، بهار و کبودراهنگ و نهاوند در مجلس برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار و اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۷۳ نفر با مشارکت کشور‌های چین، امارات، عمان، اقلیم کردستان عراق و کانادا در استان همدان مصوب شده است.

آقای پیمانی، قطعه سازی خودرو، فرنج فرایز، صنایع تبدیلی میوه و صنایع تولید غذای کودک را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: تولید دستگاه‌های سی ان سی، خودروی برقی و کنسانتره آهن از دیگر طرح‌های است که با سرمایه گذاری خارجی ۴۵۵ میلیون دلاری و ۱۰۰ میلیون یورویی در دست اقدام است.

او همچنین درآمد‌های مصوب استان را افزایشی برشمرد و گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و بانک‌های دیگر هم رشد داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم با بیان اینکه نرخ بهره وری مصرف آب از ۱/۴ به ۲/۵ کیلوگرم بر متر مکعب رسیده است، گفت: همدان تنها استانی است که نقشه راه تولیدات کشاورزی را تهیه و تدوین کرده است.

رضا بهراملو گفت: طبق این نقشه میزان تولیدات بخش کشاورزی تا سال ۱۴۴۰ از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۹ میلیون تن خواهد رسید.

او همچنین به توسعه گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: از سال ۸۳ تا ۱۴۰۰ فقط، ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده که در سه سال گذشته این میزان، ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان هم گفت: ۱۳ طرح صنعتی بزرگ با سرمایه گذاری ۴۶ هزار میلیارد تومانی در استان اجرا شده و یا در دست اجراست.

احمد شانیان گفت: در بحث سرمایه گذاری در صنعت رشد ۱۴۰ درصدی داشته ایم و در بخش صنعت هم ۲۳ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم گفت: در ۳ سال گذشته به ۴ هزار و ۳۰۰ نفر آموزش تولید صنایع دستی داده ایم.

محسن معصوم علیزاده با اشاره به افزایش تسهیلات گفت: برای توسعه مشاغل خانگی ۴۶ میلیارد تومان، بخش تبصره ۱۸، ۵۷ میلیارد تومان و تبصره ۱۶ بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

فتح الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی هم ادامه تلاش‌ها برای توسعه همه جانبه استان را خواستار شد و گفت: از مدیران و مسئولان استان می‌خواهم وضعیت موجود را ارتقا ببخشند.

استاندار همدان هم گفت: تا آخرین روز کاری دولت سیزدهم با قدرت و پرتوان کار می‌کنیم و خادم مردم هستیم.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه از ظرفیت و توان همه نمایندگان استان استفاده خواهیم کرد، گفت: از ۱۴ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر هیئت دولت به استان، تاکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان جذب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.