مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: با افزایش گرما طی هفته‌های اخیر رکورد مصرف روزانه برق با مصرف ۸۳۰ مگاوات در ساعت در استان شکسته شد.

علی سهرابی بیدار گفت: نیاز شبکه توزیع برق استان همدان در ساعات اوج مصرف نزدیک به ۸۵۰ مگاوات است که با مدیریت بار، برق همه مشترکان در زمان اوج مصرف تامین می‌شود.

او با بیان اینکه رشد مصرف برق در همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است، گفت: در حالی اوج مصرف برق در تابستان سال جاری به ۸۳۰ مگاوات در ساعت رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۰۱ مگاوات به ثبت رسیده بود که نشانگر رشد ۲۹ مگاواتی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به گرمای بی سابقه در تابستان امسال گفت: بیشتر انرژی مصرفی در این روز‌ها مربوط به وسایل سرمایشی است که از مردم درخواست داریم با مصرف بهینه ما را در خدمات رسانی به مشترکان یاری کنند.

سهرابی بیدار گفت: آب و هوای همدان به گونه‌ای هست کولر‌های آبی پاسخگوی نیاز مردم است و نیازی به استفاده از کولر‌های گازی که مصرف برق زیادی دارند نیست.

۲۵ درجه سانتیگراد، دمای آسایش در واحد‌های مسکونی

او گفت: دمای آسایش واحد‌های مسکونی ۲۵ درجه سانتی گراد است که مشترکان می‌توانند با تنظیم این دما از طریق دور کند کولر‌های آبی در کاهش مصرف و هزینه برق خود کمک کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال علاوه بر طرح بخشودگی قبوض بر اثر کاهش مصرف، مردم استان می‌توانند با پیوستن به پویش همراه انرژی علاوه بر رایگان شدن قبوض از هزاران جوایز از جمله ۳۰۰ خودرو و میلیارد‌ها ریال جایزه نقدی و غیر نقدی بهره‌مند شوند.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب مردم جامعه برای مصرف بهینه برق دارند، گفت: با توجه به افزایش بی سابقه دما در کشور و استقرار گنبد حرارتی در مناطق مختلف، گذر از این شرایط سخت برای تامین برق به جز همراهی مردم میسر نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب مردم جامعه برای مصرف بهینه برق دارند، ادامه داد: از هم استانی‌ها خواهشمندم با رعایت الگوی مصرف و راهکار‌های ساده‌ای همچون استفاده از دور کند کولر، عدم استفاده از وسیل پر مصرف در ساعت اوج بار و سایر موارد ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: از مردم خواهشمندیم در این روز‌های گرم با مصرف بهینه، خادمان خود را در تامین برق مطمئن پایدار یاری کنند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.