اکنون ۲۷۰ میلیون نفر در جهان و حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور ما به بیماری هپاتیت c که یک بیماری صعب العلاج خونی است مبتلا هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: از سال ۹۸ با آغاز فعالیت مرکز هپاتیت درمانگاه شهدا واقع در ابتدای خیابان تختی تاکنون ۲۱۰ بیمار مبتلا شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند که ۱۱۰ نفر آنها درمان شده و بقیه تحت درمان هستند، امسال ۱۹ بیمار شناسایی شده اند.

محمدعلی یگانه گفت: بیماری هپاتیت c با علائمی شبیه آنفلوانزا آغاز و پس از ۲ هفته علائم رفع شده بیماری در بدن باقی می‌ماند و به مرور کبد را تخریب می‌کند.

او گفت: کسانی که در معرض خطر ابتلا هستند، رفتار‌های پرخطر مثل تزریق مشترک، تماس جنسی نا ایمن داشته اند یا به سبب شغلی که دارند احتمال ابتلا در آنها وجود دارد مثل کادر درمان، کارکنان آزمایشگاه‌ها، پاکبانان لازم است مشاوره و آزمایش بشوند، این بیماری از طریق مادر به جنین هم قابل انتقال است.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کارشناس هپاتیت هم گفت: در مرکز هپاتیت کار شناسایی، مشاوره، آزمایش، تشخیص سریع و درمان را رایگان انجام می‌دهیم و اسرار بیماران کاملا محفوظ می‌ماند

محبوبه میرزایی گفت: علاوه بر کسانی که خود مراجعه می‌کنند کار شناسایی را در کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها و گرمخانه‌ها انجام می‌دهیم.

بیماری هپاتیت c درصورت تشخیص به موقع قابل درمان است و دارو‌های جدید در ۹۸ درصد موارد بیماری را صد در صد بهبود می‌بخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.