در حال حاضر صد درصد روستاییان استان تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند.

مدیر گروه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برنامه سلامت خانواده با همکاری اداره کل بیمه سلامت استان و با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای کیفیت این خدمات در حال اجرا است.

بهروز اخوان افزود: در این برنامه از ظرفیت پزشکان بخش خصوصی برای ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش برنامه سلامت خانواده استفاده می‌شود

وی بیان کرد: در ابتدای اجرای برنامه سلامت خانواده شهرستان‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان از نظر جمعیت، فضای فیزیکی و نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

اخوان به سرشماری جمعیت و انتخاب پزشک اشاره و افزود: در اجرای این برنامه مراقبان سلامت نسبت به سرشماری جمعیت تحت پوشش اقدام می‌کنند و به گیرندگان خدمت حق انتخاب پزشک داده می‌شود.

مدیر گروه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در راستای اجرای این برنامه شاخص‌های قابل مداخله توسط پزشک شناسایی شده که در ادامه اجرای برنامه میزان پیشرفت این شاخص‌ها و تأثیر آن بررسی می‌شود. وی به ارائه گزارش و پایش شاخص‌ها اشاره و تصریح کرد: به صورت ماهیانه مشکلات اجرای برنامه توسط شهرستان‌ها اعلام و در کمیته‌های استانی بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.