معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تشدید نظارت بر نذورات و اماکن مذهبی طی ایام محرم در استان خبر داد.

فرزام بیدار پور گفت:  در بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیطی دانشگاه علوم پزشکی، ۴۲۰ مورد بازرسی در ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی از محل تهیه نذورات و اماکن مذهبی در سطح استان انجام شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از این تعداد بازرسی ها  ۹۶ مورد سنجش مواد غذایی ، ۴۰۸ مورد کلرسنجی ، ۴۲۰ مورد بازرسی از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل‌های برگزاری عزاداری، ۸۵ مورد بازرسی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۹۵ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات، ۹۶ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل، ۲۷ مورد نمونه‌برداری و ۴۰۸ مورد کلرسنجی از آب شرب اماکن و مراکز محل برگزاری مراسم عزاداری در شهر و روستا‌های سطح استان انجام شد.

وی هدف از اجرای این برنامه را حفظ سلامت عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و آب شرب اجرا شده عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط، هیچ مورد مسمومیت یا بیماری ناشی از مصرف نذورات یا آب شرب در این ایام گزارش نشده است.

دکتر بیدارپور اضافه کرد: علاوه بر اقدامات نظارتی صورت گرفته ، ۶ نفر همیار سلامت هیئت‌ها و ۱۲۵ نفر شاغل در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان‌های تابعه در خصوص مسائل بهداشت محیطی آموزش دیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.